کد خبر : 389675 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۹ تير - 20:53
نسخه‌های آنتی بیوتیکی برای درمان کرونا در کودکان کاهش می یابد منبع: ایزی هلث آپشنز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک مطالعه جدید نشان می دهد از آنجا که کودکان کمتر به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و در فاصله های اجتماعی و سایر اقدامات کاهش کرونا فعالیت می کنند، تعداد کمتری از آنها داروهای تجویزی نیز دریافت می کنند.

به طور کلی داروهای تجویز شده برای کودکان در طی هشت ماه اول همه گیر بیش از یک چهارم کاهش یافته است در مقایسه با سال قبل با شدیدترین کاهش در داروهای مرتبط با عفونت مانند آنتی بیوتیک ها و داروهای سرفه و سرماخوردگی.

توزیع آنتی بیوتیک برای کودکان و نوجوانان در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 تقریبا 56 درصد افت کرده است. محققان همچنین کاهش نسخه های بیماری های مزمن مانند اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHD) و آسم را مشاهده کردند، اما هیچ تغییری در با توجه به یافته های موجود در طب کودکان، نسخه های ضد افسردگی تجویز می شود.

Kao-Ping Chua  متخصص اطفال و محقق در دانشگاه بهداشت میشیگان گفت: کاهش تعداد کودکان دریافت کننده آنتی بیوتیک با کاهش زیادی در ویزیت های کودکان مرتبط با عفونت در سال 2020 مطابقت دارد.

وی افزود: از آنجا که آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی مهمی دارند ، کاهش چشمگیر توزیع آنتی بیوتیک ممکن است پیشرفت خوبی باشد. با این حال، کاهش در توزیع داروهای بیماری مزمن می تواند نگران کننده باشد.

محققان داده های مربوط به توزیع داروهای تجویز شده ملی را از 92 درصد داروخانه های ایالات متحده تجزیه و تحلیل کردند تا تغییرات در توزیع کودکان 0 تا 19 را در طی کرونا ارزیابی کنند.

به طور کلی داروهایی که به طور معمول برای عفونت های حاد تجویز می شوند، از جمله آنتی بیوتیک ها تقریباً 51 درصد کاهش یافته و داروهای مربوط به بیماری های مزمن 17 درصد کاهش داشته است.

Kao-Ping Chua  گفت: کاهش توزیع آنتی بیوتیک به احتمال زیاد منعکس کننده کاهش عفونت ها مانند سرماخوردگی و گلودرد استرپتوکوکی گلو به دلیل اقدامات کاهش دهنده کرونا مانند فاصله اجتماعی و ماسک های صورت است.

وی افزود: در نتیجه كودكان ویزیت های مربوط به عفونت كمتری داشتند و فرصت كمتری برای دریافت نسخه های آنتی بیوتیكی داشتند چه برای شرایط مناسب آنتی بیوتیك و چه برای شرایط نامناسب آنتی بیوتیك.

تحقیقات قبلی Kao-Ping Chua پیشنهاد کرده است که تقریباً یک چهارم تجویز آنتی بیوتیک در کودکان و بزرگسالان ممکن است غیرضروری باشد. در كودكان، آنتی بیوتیك ها علت اصلی مراجعه به مراكز اضطراری برای عوارض جانبی دارو هستند با عوارض جانبی بالقوه از جمله واکنش های آلرژیك، عفونت های قارچی و اسهال.

Kao-Ping Chua  گفت: مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک در طولانی مدت ممکن است در ایجاد باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک نیز نقش داشته باشد و باعث شود بیماری هایی که زمانی به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان بودند غیر قابل درمان و خطرناک شوند.

محققان دریافتند که پیشرفت دیگری در روند توزیع دارو مورد استقبال قرار گرفت، کاهش داروهای تجویز شده برای درمان علائم سرماخوردگی به ویژه برای سرکوب سرفه است. یافته ها حاکی از کاهش تقریباً 80 درصدی این داروها (معروف به داروهای ضد سرفه) در طول دوره مطالعه سال 2020 است.

Kao-Ping Chua  گفت: این داروها فایده کمی دارند اما با عوارض جانبی بالقوه مضر به ویژه در کودکان خردسال همراه هستند.

از دیدگاه کیفیت مراقبت های بهداشتی، کاهش شدید توزیع داروهای سرفه و سرماخوردگی ممکن است نشان دهنده پوشش نقره ای بیماری همه گیر کرونا باشد.

Kao-Ping Chua  گفت: در حالی که توزیع داروهای مرتبط با عفونت به کودکان می تواند با برداشته شدن اقدامات فاصله اجتماعی و افزایش عفونت ها دوباره ممکن است لزوماً به زودی به سطح قبل از همه گیری بازگردد. به عنوان مثال، اگر اقدامات كاهش خطر Kao-Ping Chua در مدارس و مراقبت های روزانه ادامه یابد، این امر می تواند بروز شرایطی را كه به طور مكرر آنتی بیوتیك تجویز می شود مانند عفونت گوش، سینوزیت و عفونت های دستگاه تنفس فوقانی کاهش دهد.

این مطالعه 11 درصد کاهش در توزیع نسخه های ADHD را نشان می دهد.

Kao-Ping Chua  گفت: آیا این کاهش نگران کننده است یا نه باید بیشتر بررسی شود. به عنوان مثال مشخص نیست که آیا کاهش نسخه های ADHD نشان دهنده کاهش نیاز به داروها در مدرسه به دلیل انتقال به یادگیری از راه دور، اختلالات در دسترسی به دارو یا تاخیر در تشخیص است.

بر اساس تحقیقات، در توزیع داروهای آسم مانند آلبوترول و استروئیدهای استنشاقی نیز کاهش زیادی رخ داده است.

داده های ملی نشان می دهد که تعداد حملات آسم در کودکان در طی شیوع همه گیر به شدت کاهش یافته است. با توجه به این موضوع، کاهش توزیع دارو احتمالاً نشان دهنده کنترل بهتر آسم است. 

 

سه‌ شنبه ٢٠ جولای ۲۰۲۱ 

(برابر با ۲٩ تیر ۱۴۰۰)