کد خبر : 389711 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲ مرداد - 10:52
حق انتخابی که ژاپنی‌ها از رسانه‌ها گرفته‌اند! حضور رسانه‌ها در سالن رقابت رشته‌های مختلف بستگی به پذیرش شدن توسط کمیته برگزاری بازی‌ها دارد.

نوآوران آنلاین-به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به توکیو، با برگزاری مراسم افتتاحیه، بازی‌های المپیک توکیو پس از یک سال تاخیر آغاز شده است. روز شنبه دوم مرداد نمایندگان ایران در رشته‌های دوچرخه سواری، تیراندازی، شمشیر بازی، والیبال، بوکس، تنیس روی میز و تکواندو به رقابت می‌پردازند.

طبق قانونی که کمیته برگزاری بازی‌ها برای حضور رسانه‌ها در سالن‌ها گذاشته است، رسانه‌ها روز قبل از مسابقات باید رشته‌های مورد نظر خود را انتخاب و  ثبت‌نام کنند.

پس از ثبت نام کردن، درخواست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و  پذیرفته شدن خبرنگاران برای حضور در سالن ها بستگی به شانس شان دارد. در واقع براساس پذیرش کمیته برگزاری، رسانه می‌تواند در سالن رشته‌ای حضور داشته باشد. برای مثال خبرنگار ایسنا  برای حضور در سالن رشته های شمشیربازی، تکواندو، تیراندازی و والیبال ثبت نام کرد که درخواست شمشیربازی پذیرفته نشد اما مجوز حضور در سالن سه رشته دیگر صادر شد.

این اقدام برای جلوگیری از تجمع افراد و کاهش احتمال شیوع ویروس است اما رسانه‌ها بارها در صف‌های طولانی برای رفتن به مکان‌های مختلف ایستاده‌اند و یا اتوبوس‌ها مملو از جمعیت بوده است. 

در این شرایط هم احتمال انتقال ویروس وجود دارد اما اینکه نسبت به این شرایط حساسیتی ندارند اما در مورد حضور رسانه‌ها در سالن‌ها مقررات خاصی را وضع کرده‌اند، جای تعجب دارد. 

 

 

البته یک اتفاق مثبت هم رخ داده است و با وجود اینکه برای رفتن از هتل رسانه ها به سالن مسابقات، به تعویض اتوبوس در تر مینال  در نظر گرفته شده، نیاز است، ژاپنی ها به خوبی با انجام لاین بندی و درج  نام رشته و سالن، مشخص کرده اند که برای رفتن به هر سالن باید از کدام اتوبوس استفاده کرد و این مسئله از سردرگمی رسانه ها جلوگیری می کند.