کد خبر : 399812 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ مرداد - 20:38
سفره های مردم قابل مقایسه با قبل نیست حمیدرضا صالحی / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- کشور ما اکنون با مشکلاتی مواجه است که نسبت به قبل حادتر هستند و به تناسب آن ها نیاز به سیاست ها و تدابیری برای رفع شان داریم.

گرانی هایی که اکنون وجود دارد در هیچ دوره ای سابقه نداشته است و قاعدتا رئیس جمهور منتخب باید با تیم اقتصادی قوی به مبارزه با مشکلات اقتصادی به ویژه تورم بپردازد.

در حال حاضر با مشکلات گسترده ای همچون خشکسالی و بی آبی نیز مواجه هستیم که طبیعتاً در این زمینه باید دولت بعدی تمهیداتی بیاندیشد و راهکارهایی جهت خروج از بحران بیابد.

قدرت خرید مردم در وضعیت غیر قابل مقایسه ای با دوره های قبل است و این شرایط نیاز به مدیریتی دارد که بتواند تناسب میان درآمدها و هزینه از طریق کنترل قیمت ها  و مهار تورم ایجاد کند.

متاسفانه مسؤولان در دولت دوازدهم دست روی دست گذاشتند و اقدامی در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم نداشتند و همین رویه موجب شد تا در حال حاضر بسیاری از خانوارها در شرایط بسیار سختی قرار بگیرند و شاهد بی اعتمادی های بسیار نسبت به دولت باشیم.

مردمی که رأی دادند انتظار داشتند حداقل شرایط مناسبی برای معیشت داشته باشند و گرفتار تامین نیازهای ساده شان نباشند.

متاسفانه در شرایط کنونی سفره های مردم قابل مقایسه با قبل نیست و به هیچ عنوان نمی توان از عملکرد دولت دوازدهم دفاع کرد.

انتقادات بسیاری به سیاست های در پیش گرفته شده مطرح است و در عین حال مردم امید به تغییر دولت هستند.

امیدواریم این تغییر دولت موجب تغییر سیاست ها شود و شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.

طی ماه های اخیر در بازار سرمایه اتفاقات تلخی افتاد و بسیاری از افراد سرمایه شان را وارد بورس کردند، اما بی درایتی و عدم قدرت اداره اقتصادی به نحوی مطلوب موجب شد تا این بازار به وضعیت نامناسبی گرفتار شود و مردم زیان دهند.

دولت بعدی باید سیاست هایی در پیش گیرد تا وضعیت بازارهای اقتصادی ساماندهی شود و تورم در نقطه معقول و منطقی رشد یابد و سفره های مردم حداقل به شرایط قبل بازگردد.

متاسفانه یکی از مسائلی که موجب می شود دولت ها تورم بالا را توجیه کنند، دستاویز قرار دادن تحریم های خارجی و نوسانات نرخ دلار است که در این زمینه باید دولت جدید تدابیری اتخاذ کند.