کد خبر : 399909 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۰ مرداد - 20:21
تداوم رعایت پروتکل‌ها با وجود واکسیناسیون پیام طبرسی / رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

نوآوران آنلاین- طی بیش از یک سالی که کرونا کشور ما را گرفتار کرده است، چندین بار با افت و خیزهایی در زمینه میزان ابتلاء به کرونا و آمار فوتی ها مواجه شدیم.

در این میان مسافرت ها نقش بسیار مهمی در گسترش کرونا در سراسر کشور داشتند؛ به طوری که پس از بازگشت مسافران شاهد شکل گیری موج گسترده ای از ابتلاها و مرگ و میرها بودیم.

با وجود همه هشدارها و تأکیداتی که در این زمینه صورت گرفته است، اما همچنان عده ای از افراد با شوخی پنداشتن کرونا سلامت مردم کشور را مورد تهدید کرونا قرار می دهند و با بی توجهی به خطرات ناشی از ابتلاء به این ویروس و شوخی پنداشتن کرونا رفت و آمدها و مسافرت ها و دورهمی های خانوادگی را همچنان به قوت قبل از دوران کرونا ادامه می دهند و هیچ توجهی به هشدارها نمی کنند.

در حال حاضر نیز با وجود این که پیک پنجم کرونا جان بسیاری از افراد را گرفته است و هر روزه شاهد فوت آمار قابل توجهی از هم وطنان مان هستیم اما می بینیم که در سطح شهر هنوز افرادی هستند که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و ابراز خستگی می کنند.

درواقع باید اذعان داشت طولانی شدن دوره کرونا به دنبال عدم اقدامات صحیح جهت کنترل و مهار کرونا موجب شده تا مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی دلسرد شوند و خطر کرونا را نادیده بگیرند.

در این راستا باید تأکید کرد که مسؤولان نقش مهمی داشتند و هنوز هم در مبارزه با کرونا تاثیر برجسته ای دارند.

مسؤولان باید از یک سو شرایط این را فراهم کنند که مردم در خانه بمانند و جاده ها نیز باید بسته شوند تا امکان مسافرت به دیگر شهرها وجود نداشته باشد. از دیگر سو نیز با تسریع روند واکسیناسیون و اتخاذ تمهیداتی در این خصوص، میزان مرگ و میرها را کنترل کنند.

کرونا اکنون سرکش شده و باید با رعایت پروتکل ها و فاصله فیزیکی امکان سرایت این ویروس را به حداقل برسانیم تا واکسیناسیون به طور کامل در همه سنین در کشور انجام شود.

البته پس از واکسیناسیون نیز نمی توانیم با خیال راحت پروتکل ها را کنار بگذاریم؛ چرا که کرونا ویروسی در حال جهش های مداوم است و ما را غافلگیر می کند.