کد خبر : 399940 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۱ مرداد - 19:55
بروز ناهنجاری‌های اجتماعی به دنبال مشکلات اقتصادی علی سعدوندی / اقتصاددان

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که یکی از عوامل اصلی رشد و توسعه کشورها به عملکرد مدیران آن ها بازمی گردد. هر چه این عملکرد دولتمردان قابل دفاع تر و دارای نقاط مثبت بهتری باشد قطعاً شاهد حرکت رو به جلوی کشور خواهیم بود.

به همین تناسب نیز هر چه دولتی عملکرد نامناسب تری داشته باشد یقیناً اشتباهات مدیریتی اش در زندگی مردم و اقتصاد داخلی آن کشور ظهور و بروز خاص و محسوسی خواهد یافت.

همین اتفاق در کشور ما افتاده است و طی سال های اخیر به دنبال رویه مدیریتی اشتباهی که شاهد بودیم، مشکلات اقتصادی بسیاری کشور را فرا گرفت و مردم را با مشکلات و بحران مواجه کرد.

متاسفانه مسؤولان نمی پذیرند که مشکلات فعلی ناشی از عملکرد آن هاست و به همین دلیل نیز اقدامی در جهت تغییر رویه مدیریتی شان انجام نمی دهند.

این روال همین طور ادامه می یابد و به جایی می رسیم که دیگر مردم گرفتار می شوند و لب به انتقاد می گشایند.

این در حالی است که یکی از رسالت های اصلی مسؤولان در هر دوره ای این است که رضایت عموم مردم را تأمین کنند و اجازه ندهند که آن ها از نظر معیشتی دچار مشکل شوند.

با وجود این رسالت سنگینی که مسؤولان بر عهده دارند اما در عمل آن چنان که باید و شاید به وظایف شان در زمینه تامین معیشت مردم عمل نمی کنند و به همین دلیل است که مردم ناامید شده اند و بی اعتمادی در سطح جامعه موج می زند.

طی سال های اخیر این بی اعتمادی در جامعه گسترش یافت. باید دولت جدید بی اعتمادی ها را از میان بردارد؛ چرا که در تضاد با اتحاد ملی و انسجام کشور است.

متاسفانه تورم بالا مردم را در شرایطی قرار داده است که به شدت گرفتار مشکلات روانی شده اند.

به دنبال مشکلات معیشتی شاهد بروز ناهنجاری های اجتماعی بسیاری همچون بزهکاری ها هستیم که باید در این زمینه دولت جدید اقداماتی صورت دهد.

مردم ما بسیار شریف و خوب هستند و همواره پشتیبان مسؤولان بودند. اکنون همان زمان حساسی است که باید مسؤولان نشان دهند حقیقتاً وعده های شان را عملی خواهند ساخت.