کد خبر : 409958 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۲ مرداد - 16:30
افزایش آسیب های افراد مسن به دنبال گسترش کرونا منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک نظرسنجی ملی جدید نشان می دهد که همه گیری کرونا ممکن است به دلیل تغییر در فعالیت بدنی، شرایط و تحرک، صدمه به افراد مسن را افزایش دهد.

براساس یافته های جدید از بیش از یک سوم افراد بین 50 تا 80 سال گزارش شده است که فعالیت بدنی آنها در 10 ماه اول این بیماری همه گیر کاهش یافته است و بیش از یک چهارم آنها می گویند که از نظر بدنی بدتر از قبل از همه گیری هستند. نظرسنجی ملی پیر شدن سالم بسیاری از این بزرگسالان همچنین از افزایش ترس از زمین خوردن خبر داده اند.

تحقیقات پاییز نشان می دهد که کاهش شرایط جسمانی و ترس از زمین خوردن می تواند خطر سقوط در آینده را افزایش داده و استقلال را کاهش دهد. با کاهش همه گیری در ایالات متحده، رهبران نظرسنجی خاطرنشان می کنند که آگاهی بهتر از این ارتباط می تواند به ایجاد انگیزه در بزرگسالان در هر سنی کمک کند تا فعالیت بدنی خود را با خیال راحت افزایش دهند یا حفظ کنند مخصوصاً اگر به دلیل همه گیری کم تحرک و تحرک نداشته باشند.

این نظرسنجی نشان می دهد که 25 درصد از افراد مسن بین شروع همه گیری در مارس 2020 و ژانویه 2021 زمانی که نظرسنجی انجام شد ، سقوط کردند. چهل درصد کسانی که سقوط را تجربه کرده اند در این مدت بیش از یک سقوط داشته اند.

این نظرسنجی همچنین به گروه های خاصی از افراد مسن زنان، سیاهپوستان، افراد مسن که تنهایی را تجربه می کنند و افراد بالای 65 سال اشاره می کند که ممکن است برای بهبود وضعیت جسمانی و کاهش خطر سقوط به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. این کمک می تواند از ارائه دهندگان سلامتی و تناسب اندام و خانواده و دوستان باشد.

این نظرسنجی در موسسه سیاست و نوآوری مراقبت های بهداشتی دانشگاه میشیگان انجام شده و از AARP و Michigan Medicine ، مرکز پزشکی دانشگاهی U-M پشتیبانی می کند. گزارش جدید بر اساس پاسخ نمونه ملی بیش از 2000 بزرگسال 50 تا 80 ساله به نظرسنجی انجام شده در ژانویه 2021 است.

"جفری هافمن" استادیار دانشگاه می گوید: بسیاری از افراد مسن هر سال زمین می خورند و همه گیری نیز از این قاعده مستثنی نبود. بسیاری از زمین خوردن ها حداقل منجر به جراحت جزئی در این گروه سنی می شود و یک سوم نیاز به مراقبت پزشکی دارند. دانشکده پرستاری UM و محقق سقوط که با تیم نظرسنجی کار کرده است. شرایط جسمانی می تواند برای حفظ استقلال از جمله اجتناب از افتادن، اما نحوه واکنش خوب و بهبودی فرد، تفاوت عمده ای ایجاد کند. تمرکز بر پیشگیری در حال حاضر از جمله سلامتی و فعالیت بدنی، اما ایمنی خانه و عوامل اجتماعی که می تواند خطر را افزایش دهد.

بیش از یک سوم افراد مسن گزارش دادند که از زمان شروع همه گیری، فعالیت بدنی کمتری داشته اند. تقریباً همین درصد گفته اند که پس از مارس 2020 مدت کمتری را روی پای خود، راه رفتن یا ایستادن گذرانده اند.

این فعالیت کاهش یافته به 27 درصد می گوید وضعیت بدنی آنها انعطاف پذیری، قدرت عضلانی و استقامت بدتر شده است. بر اساس نظرسنجی ها، تحرک توانایی حرکت از جمله عصا، واکر یا وسیله نقلیه در 25 درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین درباره ترس از سقوط ، که 36 درصد از پاسخ دهندگان به طور کلی و تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان بالای 65 سال (46 درصد) و زنان 50 تا 80 ساله (44 درصد) تجربه کرده بودند.

در میان همه افراد مسن که گفته اند از سقوط می ترسند ، 23 درصد گفته اند که ترس در طول همه گیری افزایش یافته است، اما درصدی که ترس از زمین خوردن را افزایش می دهد، در میان افرادی که فعالیت بدنی کمتری، وضعیت بدنی بدتر یا تحرک بدتر گزارش کرده اند بسیار بیشتر بوده است.

سقوط منجر به مرگ بیش از 32000 فرد مسن در سال می شود و این تعداد در سالهای اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است و طبق پیش بینی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، انتظار می رود با افزایش سن جمعیت آمریکا همچنان افزایش یابد.

"پریتی مالانی" رئیس پزشک بیماریهای عفونی میشیگان نیز می گوید: نظرسنجی همچنین سرنخ هایی در مورد اینکه چگونه تنهایی و عدم همراهی که در میان افراد مسن در طول بیماری همه گیر افزایش یافته است می تواند در تغییر سطح فعالیت، تحرک و خطر سقوط نقش داشته باشد، نشان می دهد.

درصد افراد مسن که سقوط می کردند بیشتر بود در میان کسانی که می گفتند فاقد همراهی هستند. همچنین این گروه بیشتر از سایرین فعالیت بدنی کمتری گزارش کرده و تحرک و وضعیت بدنی را بدتر کرده است.

 

سه شنبه ٣ آگوست ۲۰۲۱

(برابر با ١٢ مرداد ۱۴۰۰)