کد خبر : 409984 تاریخ : ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۳ مرداد - 15:52
یک سوم افراد واکسینه شده به احتمال زیاد کرونا مثبت بودند منبع: ساینس الرت / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بر اساس یک نظرسنجی مداوم از جمعیت که منتشر شد، افراد واکسینه شده در انگلستان احتمالا یک سوم کرونا مثبت بودند.

جدیدترین یافته ها از یک مطالعه طولانی مدت توسط دانشمندان کالج امپریال لندن و شرکت تحقیقات بازار Ipsos MORI ، بر اساس 98233 سواب بین 24 ژوئن و 12 ژوئیه انجام شد.

آنها یک نفر از 160 نفر مبتلا به کروناویروس را نشان دادند که میزان شیوع آن 1.21 درصد برای پاسخ دهندگان واکسینه نشده و 0.40 درصد آنهایی بود که کاملاً چاق شده بودند.

این مطالعه همچنین نشان داد افراد واکسینه شده دوگانه نسبت به افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، کمتر احتمال دارد این ویروس را به دیگران منتقل کنند.

با این حال، مقامات و دانشمندان در بریتانیا پس از آنکه دولت در 19 ژوئیه همه محدودیت های ویروس در انگلستان را کاهش داد، از جمله الزام قانونی برای استفاده از ماسک در برخی از محیط های داخلی احتیاط کردند.

یک سند دولت آمریکا که هفته گذشته به بیرون درز کرد هشدار داد که عفونت در بین افرادی که کاملاً واکسینه شده اند آنقدرها که تصور می شد نادر نیست و چنین مواردی بسیار مسری هستند.

"پل الیوت" استاد دانشکده بهداشت عمومی امپریال و مدیر برنامه نظرسنجی گفت که یافته ها داده های قبلی ما را تأیید می کند که نشان می دهد هر دو دوز واکسن محافظت خوبی در برابر ابتلا به انسان ارائه می دهد.

با این حال ما همچنین می توانیم مشاهده کنیم که هنوز خطر عفونت وجود دارد، زیرا هیچ واکسنی 100 درصد مؤثر نیست و می دانیم که برخی از افراد واکسینه شده دوگانه هنوز هم می توانند از این ویروس بیمار شوند.

بنابراین حتی با کاهش محدودیت ها ما هنوز باید با احتیاط عمل کنیم تا از یکدیگر محافظت کنیم و میزان عفونت ها را کاهش دهیم.

موارد کرونا که روزانه توسط وزارت بهداشت بریتانیا ثبت می شود از زمان تعدیل قوانین کاهش یافته است، در حالی که بررسی های جمعیتی نشان می دهد که ممکن است همچنان در حال افزایش باشد ، هرچند با سرعت کمتری.

این روند کارشناسان و مقامات را شگفت زده کرده است ، که پیش بینی افزایش عفونت های جدید را داشتند.

 

چهارشنبه ۴ آگوست ۲۰۲۱

(برابر با ١٣ مرداد ۱۴۰۰)