کد خبر : 450770 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور - 15:42
هدف‌گذاری ال‌جی برای استفاده بیش از نیم میلیون تن پلاستیک بازیافتی میزان استفاده از پلاستیک‌های تولیدی از مواد بازیافتی پس از مصرف، تا سال ۲۰۲۵ تا ده برابر افزایش می یابد.

نوآوران آنلاین-ال‌جی الکترونیکس امروز اعلام کرد قصد دارد در تلاشی مشترک برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در زنجیره ارزش خود، بیش از ۶۰۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی را تا سال ۲۰۳۰ مورداستفاده قرار دهد. این هدف‌گذاری بخشی از ابتکار بزرگ ال‌جی برای خلق یک اکوسیستم پس-گرفتن پسماندهای الکترونیکی و افزایش استفاده از مواد بازیافتی پس از مصرف (PCR) در لوازم الکترونیکی مصرفی و محصولات لوازم‌خانگی است.

در سال ۲۰۲۰ ال‌جی تقریباً ۲۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی در محصولات خود استفاده کرد، که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این میزان را به بیش از ده برابر افزایش دهد. اگرچه هم‌اکنون پلاستیک بازیافتی در تلویزیون‌های ال‌جی، مانیتورهای رایانه‌ ها، اسپیکرها، ماشین‌های لباسشویی، یخچال‌ها و کولرها استفاده می‌شود، ال‌جی استفاده از پلاستیک بازیافتی را در نمای بیرونی محصولات خود نیز گسترش خواهد داد. ال‌جی علاوه بر استفاده بیشتر از پلاستیک بازیافتی، استفاده از پلاستیک بکر و دست‌اول را در فرآیندهای تولید خود کاهش خواهد داد. امسال ۱۸ مدل تلویزیون OLED با استفاده کمتر از پلاستیک بکر تولید می‌شود. درحالی‌که این عدد در سال ۲۰۲۰ تنها ۱۴ مدل بوده است و این موضوع باعث کاهش ۱۰ هزار تنی استفاده از پلاستیک دست‌اول گردیده است.

ال‌جی همچنین میزان پسماند الکترونیکی باز پس گرفته‌شده را از رقم ۴.۵ میلیون تن در سال ۲۰۰۶ به بیش از ۸ میلیون تن در سال ۲۰۳۰ افزایش خواهد داد. تا پایان سال ۲۰۲۰ این میزان به 3.07 میلیون تن رسیده است. همچنین ال‌جی طرح‌هایی را برای پس گرفتن و بازیافت زباله الکترونیکی در ۵۲ کشور در دست اجرا دارد. در کره جنوبی مرکز بازیافت Chilseo ال‌جی در سال ۲۰۰۱ افتتاح گردید که نه‌تنها زباله‌های الکترونیکی را پس می‌گیرد، بلکه قطعات جدیدی از پلاستیک بازیافتی تولید می‌کند و قطعات بسیاری را برای استفاده در محصولات جدید همچون یخچال و فریزر به کارخانه لوازم‌خانگی ال‌جی می‌فرستد.

ال‌جی تلاش خود را بر کاهش گازهای گلخانه‌ای در کل چرخه عمر محصول، از تولید و حمل‌ونقل تا استفاده و دفع متمرکز نموده است. به‌عنوان یکی از اجزای کلیدی اهداف مدیریت پایدار، شرکت مادر ال‌جی در ماه ژوئن با وزارت محیط‌زیست کره جنوبی و گروه‌های اجتماعی محلی برای اجرای مدیریت بدون پلاستیک در ساختمان مرکزی تحقیق و توسعه خود بانام LG Sciencepark توافقنامه‌ای را امضا نموده است.