کد خبر : 450779 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۲ شهريور - 20:05
ورزش منظم خطر ابتلاء به اضطراب را تا 60 درصد کاهش می دهد منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- جست و جوی سریع آنلاین برای یافتن راه هایی برای بهبود سلامت روان ما اغلب با نتایج بیشماری همراه خواهد بود. با این حال، یکی از رایج ترین پیشنهاداتی که به عنوان گامی برای دستیابی به سلامتی و جلوگیری از مشکلات آینده ارائه شده است، انجام برخی از تمرینات بدنی است خواه پیاده روی باشد یا انجام ورزش های گروهی.

تخمین زده می شود که اختلالات اضطرابی که معمولاً در اوایل زندگی فرد ایجاد می شوند تقریباً 10 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و در زنان دو برابر بیشتر از مردان شایع است.

در حالی که ورزش به عنوان یک استراتژی امیدوار کننده برای درمان اضطراب مطرح می شود، اطلاعات کمی در مورد تأثیر ورزش، شدت یا سطح آمادگی جسمانی بر خطر ابتلا به اختلالات اضطرابی وجود دارد.

برای کمک به پاسخ به این سؤال، محققان در سوئد تحقیقی را در Frontiers in Psychiatry منتشر کرده اند تا نشان دهد کسانی که در بزرگترین مسابقه اسکی بین راهی (Vasaloppet) بین سال های 1989 تا 2010 در جهان شرکت کرده اند به طور قابل توجهی خطر کمتری دارند.

این مطالعه بر اساس داده های تقریباً 400 هزار نفر در یکی از بزرگترین مطالعات اپیدمیولوژی در سراسر جمعیت در هر دو جنس است.

"مارتین سونسون" می گوید: ما دریافتیم که گروهی که دارای سبک زندگی فعال تری بودند، تقریباً 60 درصد کمتر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی در طول دوره پیگیری تا 21 سال بودند. این ارتباط بین شیوه زندگی فعال از نظر بدنی و کاهش خطر اضطراب در مردان و زنان مشاهده شد.

با این حال، نویسندگان تفاوت قابل توجهی در سطح عملکرد ورزش و خطر ایجاد اضطراب بین اسکی بازان زن و مرد پیدا کردند.

در حالی که به نظر نمی رسید عملکرد جسمانی یک اسکی باز مرد روی خطر ایجاد اضطراب تأثیر بگذارد، اما بالاترین عملکرد اسکی بازان زن در مقایسه با گروهی که از نظر بدنی در سطح پایین تری فعالیت بدنی داشتند، تقریباً دو برابر در معرض ابتلا به اختلالات اضطرابی قرار داشتند.

آنها می گویند: مهم است که خطر کلی ابتلا به اضطراب در بین زنان با عملکرد بالا در مقایسه با زنان غیرفعال از نظر جسمی در جمعیت عمومی هنوز پایین است.

به گفته محققان این یافته ها قلمرو نسبتاً ناشناخته ای برای تحقیقات علمی را در بر می گیرد، زیرا اکثر مطالعات قبلی بر افسردگی یا بیماری های روانی متمرکز بودند در مقابل اختلالات اضطرابی که به طور خاص تشخیص داده شده بود. علاوه بر این، برخی از بزرگترین مطالعاتی که به این موضوع پرداخته اند فقط شامل مردان بوده، حجم نمونه آنها بسیار کوچکتر بوده و داده های پیگیری یا محدودی برای ردیابی اثرات بلندمدت فعالیت بدنی بر سلامت روان وجود داشته است.

کشف شگفت انگیز ارتباط بین عملکرد بدنی و خطر اختلالات اضطرابی در زنان نیز بر اهمیت علمی این یافته ها برای تحقیقات بعدی تأکید کرد.

"اسونسون" گفت: نتایج ما نشان می دهد که رابطه بین علائم اضطراب و رفتارهای ورزشی ممکن است خطی نباشد. رفتارهای ورزشی و علائم اضطراب به احتمال زیاد تحت تأثیر ژنتیک، عوامل روانی و ویژگی های شخصیتی قرار می گیرند، مشکلاتی که امکان بررسی آنها در گروه ما وجود ندارد. مطالعات در حال بررسی عوامل محرک این تفاوت ها بین مردان و زنان در مورد ورزش شدید است.

آنها افزودند که آزمایشات مداخله ای تصادفی و همچنین اندازه گیری های عینی بلند مدت فعالیت بدنی در مطالعات آینده نگر برای ارزیابی اعتبار و علیت ارتباطی که آنها گزارش کرده اند نیز موردنیاز است، اما آیا این بدان معناست که اسکی به ویژه می تواند نقش مهمی در جلوگیری از اضطراب داشته باشد، برخلاف هر نوع ورزش دیگر؟ ما فکر می کنیم این گروه از اسکی بازان کراس کانتری یک نماینده خوب برای یک شیوه زندگی فعال است، اما همچنین می تواند مؤلفه ای از حضور بیشتر در فضای باز در بین اسکی بازان باشد.

مطالعات با تمرکز بر ورزش های خاص ممکن است نتایج و بزرگی کمی از انجمن ها را نشان دهد، اما این به احتمال زیاد به دلیل عوامل مهم دیگری است که بر سلامت روان تأثیر می گذارد و در تجزیه و تحلیل تحقیقات نمی توانید آنها را به راحتی کنترل کنید.

 

دوشنبه ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۱

(برابر با ۲۲ شهریور ۱۴۰۰)