کد خبر : 450814 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۳ شهريور - 20:41
شکاف دستمزدها و تورم؛ پیامد بی‌انگیزگی مسؤولان حمیدرضا صالحی / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- یکی از اتفاقات تلخی که این روزها مردم را بسیار رنج می دهد گران شدن کالاهای اساسی موردنیاز برای معیشت شان است.

هر چه به پیش می رویم گرانی های فزاینده ای بر مردم تحمیل می شود و اوضاع سخت تر می شود.

این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که هیچ گونه تغییر در میزان دریافتی و درآمدهای مردم صورت نمی گیرد و این عدم تناسب و هماهنگی موجب شده تا زندگی اقتصادی مردم تحت فشارهای سختی قرار بگیرد.

به اعتقاد من در شرایط کنونی باید دولت راهی برای خروج از این وضعیت بیابد تا مردم نجات یابند.

شرایط واقعاً پیچیده شده است و خبری از ثبات در اقتصاد نیست و مردم روز به روز ناراضی تر از قبل می شوند.

در هیچ دوره ای به اندازه شرایط کنونی، مردم گرفتار مشکلات نبودند و در هیچ شرایطی همچون اکنون مردم نسبت به شرایط ناراضی نبودند.

وضعیت واقعاً اسفبار است و مسؤولان باید انگیزه کافی برای رفع دغدغه های مالی مردم داشته باشند.

به اعتقاد من بدترین اتفاقی که دولت قبل انجام داد بی توجهی به نیازهای مردم بود و اکنون با انبوهی از انتظارات مردم مواجه هستیم که محقق نشده است و به همین دلیل موجی از بی اعتماد افکار عمومی را شاهد هستیم.

این بی اعتمادی ها اتفاق تلخی هستند که در کشورمان شاهدش هستیم.

دولت جدید باید اقداماتی انجام دهد که این اعتماد از دست رفته بازیابی شود و مردم در وضعیت رفاهی مناسبی قرار گیرند و رضایت عمومی حاصل شود.

نبود اعتماد عمومی موجب خدشه دار شدن اتحاد و انسجام ملی می شود. به همین دلیل باید دولتمردان اراده کافی برای رفع مشکل مردم داشته باشند.

متأسفانه مشکل اصلی این است که مسؤولان در دوره های مختلف با اقدامات شان نشان دادند که انگیزه کافی برای رفع مشکلات مالی مردم ندارند. مردم نیز این امر را متوجه می شوند و به همین دلیل نسبت به آینده بسیار ناامید هستند و نمی دانند چه اتفاقی خواهد افتاد. به ویژه این که وضعیت اقتصادی ایران روز به روز دشوارتر می شود و فاصله میان دستمزدها و تورم بیشتر می گردد.