کد خبر : 450864 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۲۷ شهريور - 14:13
میوه، سبزیجات و ورزش می توانند شما را خوشحال تر کنند منبع: هلث لاین / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- تحقیقات جدید به رهبری دانشگاه کنت و دانشگاه ریدینگ نشان داده است که مصرف میوه و سبزیجات و ورزش می تواند سطح شادی را افزایش دهد.

در حالی که پیوند بین شیوه زندگی و رفاه قبلاً ثبت شده است و اغلب در کمپین های بهداشت عمومی برای تشویق رژیم های سالم و ورزش استفاده می شود، یافته های جدید منتشر شده توسط مجله مطالعات شادی نشان می دهد که از سبک زندگی تا رضایت از زندگی نیز علت مثبت وجود دارد.

این تحقیق برای اولین بار در نوع خود است که علت ارتباط شادی، مصرف میوه و سبزیجات و ورزش را به جای تعمیم همبستگی نشان می دهد.

دکتر "آدلینا گشواندتنر" استاد دانشکده اقتصاد کنت، دکتر "سارا جول" و پروفسور "اوما کامبامپاتی" هر دو استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه "ریدینگ" از رویکرد متغیر ابزاری برای فیلتر کردن هرگونه تأثیر از شادی به سبک زندگی استفاده کردند. این نشان داد که مصرف میوه و سبزیجات و ورزش کردن باعث خوشحالی مردم می شود و نه برعکس.

یافته ها نشان می دهد که توانایی افراد برای تأخیر در ارضاء و اعمال خودکنترلی نقش مهمی در تأثیرگذاری بر تصمیمات شیوه زندگی دارد که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر رفاه دارد. این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر ورزش می کنند و زنان میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند.

با توجه به اینکه می دانیم بیماری های سبک زندگی علت اصلی بیماری و مرگ و میر در سراسر جهان هستند و انگلستان دارای یکی از بالاترین میزان چاقی در اروپاست، این یافته ها می تواند پیامدهای قابل توجهی در سیاست سلامت عمومی داشته باشد.

دکتر "گشواندتنر" گفت: حرکت های رفتاری که به برنامه ریزی برای تقویت اهداف بلند مدت کمک می کند، به احتمال زیاد در حفظ شیوه زندگی سالم مفید خواهد بود. اگر شیوه زندگی بهتر نه تنها ما را سالم تر بلکه شادتر می کند، پس این یک پیروزی روشن است.

پروفسور "کامبامپاتی" گفت: در سال های اخیر تغییر بیشتری در انتخاب شیوه زندگی سالم تر ایجاد شده است. تعیین اینکه خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و ورزش می تواند شادی را افزایش داده و مزایای سلامتی را نیز به همراه داشته باشد، یک پیشرفت بزرگ است.

 

شنبه ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱

(برابر با ۲۷ شهریور ۱۴۰۰)