کد خبر : 450894 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۸ شهريور - 16:12
مخالفت با تزریق دوزهای تقویت کننده واکسن به 16 سال به بالا منبع: نیوزویک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- کارشناسان برجسته پزشکی ایالات متحده با استناد به نگرانی ها در مورد عوارض جانبی احتمالی در گروه های سنی جوان با تزریق دوزهای تقویت کننده واکسنPfizer  برای همه افراد 16 سال به بالا مخالفت کردند  .

پس از یک روز ارائه داده ها و بحث، واکسینولوژیست ها، محققان بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیست ها با 16 رای موافق در برابر 2 رای مخالفت شان را نشان دادند.

"پل آفیت" پزشک کودکان در فیلادلفیا می گوید: اگر چه من احتمالاً از یک توصیه سه دوز برای افراد بالای 60 یا 65 سال پشتیبانی می کنم، اما من واقعاً در حمایت از آن برای افرادی که بزرگتر یا مساوی 16 هستند نوشته شده است.

این تصمیم مخالفت با دولت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور بود که برنامه ای را برای شروع استفاده از دوزهای تقویت کننده در این ماه قبل از مشورت با آژانس های علمی خود اعلام کرده بود.

اما تعدادی از متخصصان در مورد نگرانی از نابرابری جهانی و احتمال افزایش عوارض جانبی نادر از جمله میوکاردیت (التهاب قلب) که به ویژه در مردان جوان دیده می شود در مورد نیاز به این موارد اظهار نگرانی کردند.

سازمان غذا و دارو در سند توجیهی خود می گوید: به طور کلی، داده ها نشان می دهد که واکسن های دارای مجوز کرونا در ایالات متحده هنوز در برابر بیماری شدید کرونا و مرگ در ایالات متحده محافظت می کند.

"پیتر مارکس" یکی از دانشمندان ارشد سازمان غذا و دارو که جلسه را افتتاح کرد، از شرکت کنندگان خواست بحث های خود را بر روی علم متمرکز کنند.

پس از رأی گیری، رئیس این گروه پژوهشی گفت که آنها سؤال جدیدی را در مورد تأیید واکسن در میان گروه های قدیمی تر به عنوان مثال افراد بالای 65 سال که مشخصات ریسک و فایده آنها بسیار متفاوت است تنظیم می کنند.

سپس به کمیته دیگری که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تصمیم گیری می کند تا نحوه ادامه راه اندازی را تعیین کند.

مقامات Pfizer به مطالعاتی اشاره کردند که نشان می دهد ایمنی بدن در برابر عفونت چندین ماه از دوز اول کاهش می یابد.

اما تحقیقات فزاینده ای از ایالات متحده شامل مجموعه داده ای که توسط Pfizer نشان داده است که دو دوز همچنان از محافظت بالا در برابر پیامدهای شدید محافظت می کنند و این توسط بسیاری از مشارکت کنندگان برجسته شد.

Pfizer همچنین داده هایی را ارائه می دهد که نشان می دهد تقویت کننده ها سطح آنتی بادی را در برابر نوع دلتا افزایش می دهند.

 

یک شنبه ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱

(برابر با ۲۸ شهریور ۱۴۰۰)