کد خبر : 450986 تاریخ : ۱۴۰۰ جمعه ۲ مهر - 20:30
عبدالله ناصری در گفت و گو با نوآوران عنوان کرد: ضرورت اقدامات عاجل برای خروج از بحران اقتصادی آرزو قادری / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- روزگار سخت اقتصادی این روزهای کشور ما در زندگی و معیشت مردم کاملاً آشکار است و با نگاهی به وضعیت زندگی مردم می توان دریافت که مسؤولان در زمینه اقتصادی چگونه عمل کرده اند.

متاسفانه باید اذعان داشت که وضعیت بسیار سخت است و نمی توان ادعا داشت که اوضاع خوبی برقرار است.

این وضعیت غیرقابل تحمل باید تحول یابد و به سمت این حرکت کنیم که مردم حداقل زندگی ساده ای را بتوانند تجربه کنند.

این امر تا حد زیادی بستگی به این دارد که دولتمردان بتوانند وظایف شان را به شکلی صحیح محقق کنند.

در غیر این صورت در بر همان پاشنه مشکلات اقتصادی می چرخد و مردم بدون این که وضعیت اقتصادی شان تغییر کند بدتر از قبل روزگار خواهند گذراند.

در همین خصوص به گفت و گو با عبدالله ناصری، مشاور رئیس دولت اصلاحات پرداختیم.

ناصری طی گفت و گویی با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: مردم ما این روزها در شرایط دشواری به سر می برند. تورم بالاست و هزینه ها به تبع آن افزایش یافته است. مردم نمی دانند که باید چگونه شرایط را بگذرانند و مخارج شان را تأمین کنند. تقریباً در حال حاضر بسیاری از اعضای خانواده ها در حال فعالیت هستند و درآمد کسب می کنند، ولی همچنان نیمی از نیازهای خانوار طی یک ماه بدون این که تامین شوند از سبد خانوار حذف می شوند و مردم گرفتار می گردند.

وی ادامه داد: به جرأت می توان گفت سیاستگذاری های غلط موجب شده تا مردم این گونه با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند. در حال حاضر بدترین شرایط در کشور ما حاکم است. در هیچ دوره ای مشکلات اقتصادی این چنین مردم را محاصره نکرده بودند و اتفاقات بد تا این اندازه شدت نیافته بود. در حال حاضر باید برای این که شرایط تغییر کند دولتمردان سریع تر برنامه هایی را مجدانه آغاز کنند و اجازه ندهند شرایط از این بدتر شود. وضعیت نگران کننده است و هر گونه تعلل در اجرای طرح های اقتصادی مفید به زیان مردم تمام می شود. به همین دلیل تأکید می شود که دولتمردان وارد مرحله عمل شوند و بتوانیم هر چه زودتر اقداماتی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی مردم را شاهد باشیم.

مشاور رئیس دولت اصلاحات تأکید کرد: تیم اقتصادی دولت در این شرایط نقش بسیار مهمی دارند و می توانند وضعیت را با عملکرد خوب شان به شرایط خوب تبدیل کنند و یا این که به گونه ای مناسب عمل نکنند و شرایط روز به روز بدتر از قبل شود. این که چه وضعیتی حاکم شود ارتباط مستقیمی با اقدامات و برنامه های دولتمردان دارد. وزارتخانه های صمت، مسکن، اقتصاد و سایر بخش هایی که فعالیت شان به گونه ای در زندگی مالی مردم نمودار خواهد شد باید در این میان مجدانه اقدام کنند و در عمل و به دور از شعارزدگی شاهد ساماندهی وضعیت اقتصادی باشیم.

ناصری با بیان این که خلأهای عملکردی بسیاری در کارنامه مسؤولان وجود دارد، گفت: مردم انتظار دارند که دولت جدید به جای این که شعار دهد و دستورالعمل و بخشنامه ابلاغ کند طرح ها و سیاست هایی را اجرایی کند که راهگشا و پیش برنده باشند نه این که موجب درجا زدن و عقب افتادگی در زمینه اقتصادی شوند. چرا که در این صورت هیچ فایده ای حاصل نمی شود و مردم همچنان گرفتار مشکلات شان خواهند بود. به همین دلیل تاکید می گردد اگر قصد و هدف اصلی دولت ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مردم است و می خواهد انتظارات و مطالبات مردم را پاسخ دهد اقدام به عمل کند و تصمیماتی جهت خروج از این وضعیت داشته باشد که قابل اجرا باشند و شاهد بهبودی اوضاع مردم باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم اگر مطابق با وعده هایش عمل کند می تواند وضعیت خوبی ایجاد کند. باید ببینیم چه شرایطی پیش می آید و چه تصمیماتی توسط دولت سیزدهم اتخاذ می گردد. دولتمردان باید رویه مناسبی ایجاد کنند و اعتماد از دست رفته را به جامعه بازگردانند. امید و اعتماد دو امر مهمی هستند که این روزها خلأ آن احساس می شود و دولت موظف است در این راستا اقداماتی داشته باشد. ولی اگر بدون توجه به این مسائل همین طور ادامه دهد طبیعی است که شرایط همین طور خواهد بود و به مراتب بدتر نیز می گردد.