کد خبر : 451003 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۳ مهر - 20:04
ثبات اقتصادی؛ برگ برنده دولت سیزدهم جمشید عدالتیان / عضو سابق اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که در حال حاضر مهم ترین مسأله مردم بحث گرانی هاست و بیش از هر موضوع دیگری، تأمین معاش خانواده برای همه افراد به بزرگ ترین و مهم ترین دل مشغولی تبدیل شده است.

سرپرستان خانوار این روزها تن های شان از گرانی ها لرزان است و این وضعیت نگران کننده روز به روز بدتر می شود.

البته اگر دولت سیزدهم قادر به مهار تورم باشد و بتواند آرامش را در اقتصاد حاکم کند و یک شبه شاهد جهش یکباره قیمت ها نباشیم می توانیم امید داشته باشیم که تا حدی اوضاع بهتر شود و زندگی اقتصادی مردم وضعیت مناسب تری را تجربه کند.

باید دولت تغییراتی ایجاد کند که مردم به خوبی احساس کنند که تلاش هایی در جهت رفع مشکلات مالی شان شده است.

به اعتقاد من اکنون باید دولت بیش از هر زمان دیگری نشان دهد که دغدغه معیشت مردم را دارد تا اعتماد عمومی از دست رفته به مسؤولان بازگردد.

نبود اعتماد میان مردم و مسؤولان اتفاق تلخی است که این روزها شاهدش هستیم و نباید ادامه دار شود.

تنها راه بازگشت اعتماد عمومی به جامعه این است که مردم شرایط مناسبی را از نظر اقتصادی تجربه کنند و بتوانند از عهده تامین نیازهای شان برآیند و هم و غم نان شب نداشته باشند.

در شرایط کنونی بسیاری از خانوارها تمام غم شان تهیه نیازهای خانواده است و با وجود گرانی ها روزهای سختی را سپری می کنند.

مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی تداوم خواهد داشت ولی باید توصیه کنم اگر دولت فعلی می خواهد موفق باشد و اعتماد مردم را جلب کند باید اقتصاد را ساماندهی کند و به نحوی مطلوب وضعیت اقتصادی را سر و سامان بخشد.

به اعتقاد من مهم ترین مسأله مردم اقتصاد است و اگر معضل بحران اقتصادی حل شود زندگی راحت تری برای مردم ایجاد خواهد شد.

فقط کافی است دولتمردان تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند و در عمل به خوبی اقدام به عملیاتی کردن طرح های اقتصادی کنند تا شاهد روزهای آرام در اقتصاد و مهار تورم و کنترل قیمت ها باشیم.