کد خبر : 451033 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۵ مهر - 20:04
"فایزر" آزمایش قرص خوراکی کرونا را آغاز می کند منبع: گلوبال نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- فایزر اعلام کرد که آزمایش بالینی استفاده از قرص را برای جلوگیری از ابتلاء به کرونا در افرادی که در معرض عفونت هستند آغاز کرده است.

چندین شرکت در حال کار بر روی داروهای ضد ویروسی خوراکی هستند که با استفاده از داروی تامیفلو در برابر آنفولانزا و جلوگیری از پیشرفت این بیماری به شدت تقلید می شود.

"میکائیل دولستن" مدیر ارشد علمی این شرکت می گوید: ما معتقدیم که مقابله با ویروس نیازمند درمان های مؤثر برای افرادی است که به این ویروس مبتلا شده اند یا در معرض آن قرار گرفته اند و مکمل تأثیر واکسن ها است.

فایزر توسعه داروی خود را با نام PF-07321332 را آغاز کرد و آن را در ترکیب با "ریتوناویر" (داروی ضد ویروسHIV) آزمایش می کند.

در کارآزمایی بالینی 2660 فرد بزرگسال شرکت خواهند کرد که در اولین علائم عفونت کرونا یا در اولین آگاهی از قرار گرفتن در معرض مشارکت شرکت خواهند کرد.

آن ها به طور تصادفی تعیین می شوند که ترکیبی از PF-07321332 و "ریتوناویر" یا "دارونما" را دو بار در روز به مدت پنج یا ده روز دریافت کنند.

هدف ارزیابی ایمنی و اثربخشی داروهای مورد مطالعه در پیشگیری از عفونت کرونا و بیماری های علامتی تا روز 14 است.

شرکت های دیگر نیز داروهای ضد ویروسی خوراکی موجود را در برابر کرونا آزمایش می کنند، اما فایزر اولین موردی است که به طور خاص در برابر ویروس کرونا طراحی شده است.

این دارو به عنوان "مهار کننده پروتئاز" شناخته می شود و در آزمایشات آزمایشگاهی نشان داده است که دستگاه تکثیر ویروس را مختل می کند.

اگر در زندگی واقعی کار کند، احتمالاً فقط در مراحل اولیه عفونت مثمر است.

با پیشرفت بیماری کووید به بیماری شدید، تکثیر ویروس تا حد زیادی متوقف شده و بیماران از واکنش ایمنی بیش از حد رنج می برند.

 

دوشنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱

(برابر با ۵ مهر ۱۴۰۰)