کد خبر : 451064 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۶ مهر - 19:16
ضرورت کاهش تورم از طریق ایجاد ثبات ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- ایجاد ثبات اقتصادی از جمله شاکله های اصلی رفع مشکلات اقتصادی کشور ماست که متاسفانه دولت ها به جای این که این امر مهم را مورد توجه قرار دهند تلاش می کنند که از دیگر مسیرها که چندان نیز صحیح نیست اقدام به کاهش قیمت ها کنند.

اگر واقعاً دولت ها تلاش دارند تا به هدف اصلی که در قالب شعار و وعده مطرح می کنند یعنی همان تأمین انتظارات مردم و برآورده ساختن مطالبات شان جامه عمل بپوشانند باید در عمل شاهد فعالیت هایی باشیم که نشان دهنده انگیزه قوی آن ها برای رفع مشکلات است.

قاعدتاً در شرایطی که دولتمردان اقدامی در زمینه حل مشکل گرانی مردم نمی کنند، افراد جامعه این را به وضوح می بینند و متوجه می شوند که مدیران کشور در پی رفع مشکلات مردم نیستند و فراموش کرده اند که از طریق رأی همین مردم به جایگاه فعلی شان دست یافته اند.

متاسفانه این روند را در دولت قبل شاهد بودیم. به ویژه در دوره دوم و در سال های پایانی دولت قبل به جرأت می توان گفت که دولتمردان دست از کار کشیدند و رسالت های شان در زمینه رفع مشکلات مالی مردم و بهبود وضعیت اقتصاد داخلی را انجام ندادند.

در نتیجه این بی مسؤولیتی مدیران دولت قبل، سطح رفاه در سطح جامعه ما تا حد زیادی تنزل یافت و مشکلات مردم بسیار گسترده تر شد و اتفاقات تلخ و جبران ناپذیری در معیشت افراد جامعه را شاهد بودیم.

بی مسؤولیتی دولت قبل تأثیرات بسیار مخربی بر زندگی مردم داشت و اکنون نیز بسیاری از این مشکلات همچنان در زندگی مردم باقی است و اگر دولت جدید تلاش های مناسبی در زمینه رفع مشکلات داشته باشد می توانیم امید به بهبودی و روزهای خوب داشته باشیم.

ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور انتظار نا به جایی نیست و منطبق با وظایف مسؤولان است و اگر دولت فعلی نیز رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار ندهد تضمینی برای تغییر وضعیت وجود ندارد و شاید به مراتب وضعیت بدتر از قبل شود.