کد خبر : 452082 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۶ آذر - 20:07
مدال طلای بانوی تکواندوکار ایران در رقابت‌های عربستان زهرا شیدایی تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم ایران با غلبه بر تمامی رقیبان خود موفق شد مدال طلا مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱ را بدست آورد.

نوآوران آنلاین- اولین دوره مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱ (۴G) با حضور ۱۷۰ تکواندوکار از ۳۱ کشور از روز پنج‌شنبه – چهارم آذرماه  در سالن "گرین هال" ریاض آغاز و امروز (شنبه – ششم آذرماه) به پایان رسید.

زهرا شیدایی، تکواندوکار وزن ۵۷- کیلوگرم کشورمان که روز گذشته با برتری در چهار مبارزه توانست به فینال رقابت‌های آزاد جهانی راه پیدا کند، امروز و در این مرحله به مصاف "مارگاریتا بلیزنیاکوا" از روسیه قهرمان اروپا رفت که این دیدار با نتیجه ۱۱ بر ۱۱ به راند طلایی کشیده شد و در نهایت با برتری شیدایی به پایان رسید تا عنوان قهرمانی این رویداد را کسب کند.

شیدایی روز گذشته، ابتدا به مصاف "النا میرونیوک" از روسیه قهرمان و نایب قهرمان اروپا رفت و ۱۲ بر ۹ به برتری رسید؛ سپس رو در روی "نیکیتا گلاسنویچ" از کرواسی دارنده مدال برنز جهانی قرار گرفت و در راند طلایی پیروز شد.

نماینده وزن چهارم تکواندو کشورمان در گام سوم با "النا کریویچنکو" از روسیه مبارزه کرده و نتیجه را ۱۲ بر ۳ به نفع خود به پایان رساند. زهرا شیدایی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "آلیاه پاول" از انگلیس دارنده مدال برنز قهرمانی جهان رفت و با شایستگی و نتیجه ۱۷ بر ۹ پیروز شد تا به فینال این دوره از رقابت‌ها راه پیدا کند.

هدایت این نفرات برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی است.

مسابقات آزاد قهرمانی جهان تکواندو زنان ۲۰۲۱، ۴G است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

در رقابت های روز پایانی غزل سلطانی در وزن ۵۳- کیلوگرم، در اولین مبارزه مقابل نماینده عربستان ۲۰ بر صفر به برتری رسید اما در دومین دیدار برابر ماریا پرز از اسپانیا ۱۸ بر ۶ شکست خورد و حذف شد.

به این ترتیب تیم ملی تکواندوی بانوان ایران با یک طلای زهرا شیدایی و ۲ برنز کوثر اساسه و ملیکا میرحسینی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.