کد خبر : 452184 تاریخ : ۱۴۰۰ جمعه ۱۲ آذر - 21:41
حفظ جان مردم باید در اولویت قرار گیرد ابراهیم نکو / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر گسترش سویه جدیدی از کرونا انتشار یافته است که بر شدت نگرانی ها نسبت به مرگ و میر این ویروس افزوده است.

تا کنون سویه های مختلفی اعم از هندی و انگلیسی را از این ویروس تجربه کرده ایم که باید اظهار داشت مرگ و میرهای بالایی در همه کشورهای دنیا داشتند و در سریع ترین زمان ممکن در دنیا گسترش یافتند و در کشور ما نیز گسترش یافت و همه شهرهای کشورمان قرمز شدند و تخت های بیمارستان ها و به ویژه بخش مراقبت های ویژه پر از بیمارانی شد که گرفتار کرونا شدند. 

به طوری که در پیک پنجم که اخیراً در ماه های اخیر تجربه کردیم بیماران تخت خالی برای بستری شدن نیافتند و مشکلات بسیاری از این جهت برای مردم ما ایجاد شد.

سویه هندی و انگلیسی کرونا قربانیان زیادی در سطح دنیا داشت و کشورها را بر آن داشت تا تلاش هایی در زمینه مقابله با ویروس از طریق ساخت واکسن داشته باشند.

در حال حاضر نیز با گسترش واکسیناسیون شاهد هستیم که کرونا ضعیفتر شده است، اما تامل پیرامون این نکته ضروری است که همچنان کرونا وجود دارد و نمی توان با خیال راحت عنوان کرد که از بین رفته است.

در حال حاضر نیز شاهد جهش مجدد این ویروس هستیم؛ به طوری که واقعا می توان گفت شرایط حساس است و نیاز است که با دقت بیشتری اقدام به رعایت پروتکل ها کنیم. نباید موارد بهداشتی را نادیده بگیریم و یا اقدامی در زمینه کنترل کرونا نکنیم.

همچنان باید بر ضرورت پیشگیری به عنوان امر مهم در مهار کرونا تاکید کنیم.

در صورت ابتلا به کرونا نیز درمان به موقع نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مرگ دارد.

افراد باید هشیار باشند.

در رابطه با سویه جدید کرونا نیز باید مسؤولان مرزها را به گونه ای کنترل کنند که احتمال ورود سویه جدید به ایران کاهش یابد و بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم تا مشکلی ایجاد نشود و حفظ جان مردم باید در اولویت قرار گیرد.