کد خبر : 452274 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۵ آذر - 20:11
وزیر تعاون دولت اصلاحات در گفت و گو با نوآوران تأکید کرد: اعتمادزایی در جامعه با ایجاد رفاه و افزایش امید بحث اعتماد عمومی مردم به مسؤولان امر بسیار مهم و قابل توجهی است، اما در عین اهمیت بالایش در برخی مواقع به فراموشی سپرده شده است.

نوآوران آنلاین- به طور معمول دولت ها پیش از این که فعالیت شان را آغاز کنند یعنی در جریان رقابت های انتخاباتی با سایر جریان های سیاسی چنین عنوان می کنند که اولویت کاری شان بهبود معیشت مردم است.

درواقع باید تاکید داشت که این هدف مهم نه تنها پیش از انتخابات بلکه پس از آن و آغاز فعالیت دولت ها نیز مورد توجه قرار گیرد و وضعیت رفاهی مردم نکته بسیار مهم و مورد توجه دولت ها باشد.

تا زمانی که مردم شاهد تلاش مسؤولان برای ساماندهی اقتصاد داخلی کشور نباشند و مشکلات روزافزون مردم را در محاصره خود قرار دهند، بی اعتمادی نیز وجود خواهد داشت که بر همین اساس تاکید می شود دولت با همت جدی در این عرصه گام بردارد.

در همین خصوص به گفت و گو با علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات پرداختیم. 

صوفی طی گفت و گویی با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: طی سال های اخیر در کشورمان شاهد رواج ناامیدی بودیم. به طوری که تا حد زیادی شاهد بودیم افراد جامعه اعتمادشان را به مسؤولان از دست دادند. علت این امر را می توان در نبود درایت کافی مسؤولان دانست که موفق نبودند کشور را در وضعیت مناسبی از نظر رفاهی قرار دهند و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کنند. طبیعی است در شرایطی که مردم روزهای سخت اقتصادی را طی می کنند امیدشان را از دست می دهند و به دنبال این امر نیز شاهد بی اعتمادی گسترده خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای مردم مهم ترین موضوع، رفاه است و باید از نظر اقتصادی وضعیت با ثبات و مناسبی داشته باشند. مسائل اقتصادی نقش بسیار مهمی در زندگی مردم ایفا می کنند. بخش های مختلف زندگی تا حد زیادی به اقتصاد وابسته هستند. برای مثال می توان به معیشت اشاره کرد که این روزها معیشت مردم بسیار آسیب دیده است و نمی توان منکر شرایط اقتصادی سخت فعلی مردم شد.

صوفی گفت: وضعیت کنونی از نظر اقتصادی بسیار دشوار است و مردم موفق به تامین هزینه های شان نیستند و متاسفانه باید اذعان داشت تا حد زیادی این شرایط اقتصادی مردم در نتیجه سیاست هایی است که توسط مسؤولان طی دوره های مختلف دنبال شده است. این نکته غیرقابل انکار است که مشکلات فعلی در این دوره ایجاد نشده اند، بلکه سال هاست اقتصاد ما با زیرساخت های اشتباه و به ویژه سیاستگذاری های ناصحیح اداره می شود و اکنون شاهد تجمیع همه این مشکلات و کاستی ها و نواقص هستیم.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم وقتی فعالیتش را آغاز کرد با مشکلات از قبل حل نشده ای مواجه شد که انتظار داریم این مسائل را رفع کنند و دولتمردان با همراهی یک دیگر تلاش کنند تا از این گردنه سخت اقتصادی عبور کنیم. اقتصاد کشور ما وضعیت بی سابقه ای را تجربه می کند. تا کنون مشکلات مالی تا این اندازه گسترده نبوده اند. البته در این شرایط باید به موضوع رها کردن اقتصاد نیز اشاره کرد که تا حد زیادی علت بروز مشکلات فعلی است. اقتصاد ایران طی سال های اخیر رها شد و نتیجه این شد که شرایط رفاهی جامعه آشفته شد و مردم از نظر مالی در شرایط سخت معیشتی قرار گرفتند. فشارهای مالی دشواری بر مردم تحمیل شده است و نمی توان چشم بر آن ها بست. باید مسؤولان در دولت فعلی اقداماتی در زمینه جبران کم کاری های سایر مسؤولان در دوره های قبل داشته باشند.

وزیر تعاون دولت اصلاحات عنوان کرد: اقتصاد ایران نیاز به تغییرات اساسی و تحولات مناسب دارد. با این زیرساخت های غلط اقتصادی به نتیجه مطلوبی نمی رسیم و حتی بر شدت مشکلات افزوده می شود و وضعیت اقتصادی نیز برای ادامه زندگی دشوارتر می شود. باید دولت اقداماتی جدی در زمینه بهبود زیرساخت ها داشته باشد. همچنین ضروری است که تلاش شود تا اعتماد از دست رفته بازیابی شود. برای این منظور بهتر است ابتدا به رفع مشکلات اقتصادی و همچنین تقویت معیشت مردم بپردازیم تا حداقل سطحی از رفاه ایجاد شود و روحیه امید به جامعه بازگردد و به دنبال آن در نتیجه اعتمادزایی مسؤولان شاهد اعتماد مردم به آن ها باشیم. در غیر این صورت ناامیدی و بی اعتمادی را همچنان در جامعه شاهد خواهیم بود.