کد خبر : 452816 تاریخ : ۱۴۰۰ شنبه ۱۸ دي - 10:16
توسط انتشارات معین شرح فیه ما فیه به چاپ دوازدهم رسید شرح کریم زمانی از «فیه ما فیه» اثر مولانا توسط انتشارات معین به چاپ دوازدهم رسید.

نوآوران آنلاین-شرح کریم زمانی از «فیه ما فیه» اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ دوازدهم رسیده است.

اولین‌چاپ این‌اثر سال ۹۰ به بازار نشر عرضه شد و طی سال‌های ۹۴ و ۹۶ با چاپ‌های پنجم و هفتم به کتابفروشی‌ها آمد. شرح «فیه‌مافیه» خردادماه سال گذشته به چاپ دهم رسیده بود و اردیبهشت‌ماه هم نسخه‌های چاپ یازدهمش عرضه شدند.

«فیه ما فیه» که با عنوان «مقالات مولانا» هم شناخته می‌شود، یکی از آثار منثور مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است که پس از درگذشتش، از سخنان و جملات او در بازه زمانی ۳۰ ساله گردآوری شده است.

اولین نسخه تصحیح شده این کتاب توسط بدیع الزمان فروزانفر در سال ۱۳۳۵ منتشر شد و تصحیح کریم زمانی، در سال های اخیر انجام شده است. درباره این اثر، توفیق سبحانی، دیگر مولوی پژوه کشور نیز مقالات و نوشته‌هایی دارد.

این‌کتاب یکی از آثار شناخته‌شده مولوی است و آنه ماری شیمل، شرق‌شناس و ایران‌شناس آلمانی نیز آن را به زبان مادری خود برگردانده است.

چاپ دوازدهم این‌کتاب با ۶۶۲ صفحه و ۲۲۰ هزار تومان منتشر شده است.