کد خبر : 462860 تاریخ : ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۹ دي - 19:15
ضرورت ترمیم قدرت خرید مردم مجیدرضا حریری / رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین

نوآوران آنلاین- بحث حذف ارز ترجیحی این روزها جدی تر شده است و خبرهایی درخصوص جدیت اجرای این طرح به گوش می رسد.

در وضعیت کنونی که اقتصاد کشور ما با مشکلات و چالش هایی در داخل مواجه است بهتر است پیش از اجرای هر سیاستی، ابعاد و جوانب مختلف آن سنجیده شود و به دقت مورد بررسی و بحث کارشناسان این حوزه قرار گیرد تا پیش بینی صحیحی از آینده اقتصاد کشور در صورت اجرای این طرح ارائه شود.

به اعتقاد من باید کالاهای اساسی و ضروری و موردنیاز مردم تحت هر شرایطی با قیمت مناسبی به دست شان برسد و خانوارها متحمل پرداخت هزینه های بالا نشوند.

هدف اصلی این طرح نیز ایجاد شرایط مناسب برای مردم از طریق جلوگیری از فعالیت های دلالان است، اما نباید حذف ارز ترجیحی در نهایت منجر به بروز گرانی و جهش قیمت ها شود.

معیشت مردم حوزه بسیار حساسی است که هرگونه تغییر در سیاست ها باید با در نظر داشتن جایگزین هایی باشد.

قدرت خرید مردم نباید تحت هیچ شرایطی آسیب ببیند و دچار مشکل شود. حذف ارز ترجیحی باید با برنامه ریزی های منسجم باشد و مشکلات اقتصادی را به دنبالش شاهد نباشیم.

با توجه به این که قدرت خرید مردم ما طی سال های اخیر آسیب دیده است و بسیاری از خانوارها تحت تأثیر سیاست های سوء اقتصادی دولت قبل دچار مشکل شده اند باید زمینه ای فراهم شود تا ضمن تامین انتظارات و مطالبات آن ها از بروز گرانی های جدید جلوگیری شود.

در شرایط کنونی توجه به این نکته مهم است که قدرت خرید مردم نیاز به ترمیم شدن دارد و باید مسؤولان تدابیری جهت برون رفت از وضعیت اقتصادی سخت کنونی و ایجاد رفاه و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی بیاندیشند.

بحث ترمیم قدرت خرید مردم یک ضرورت اساسی است و باید در تمامی تصمیم گیری های اقتصادی مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک اصل مهم و اساسی، برنامه ریزی هایی برای آن صورت گیرد.