کد خبر : 462889 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - 12:13
رییس کل بانک مرکزی مطرح کرد؛ امسال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خسارت پرداختیم/ اجری طرح ملی بیمه بازنشستگی اختیاری در آینده نزدیک رییس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های جدید با سرمایه اولیه 500 میلیون می‌توانند وارد این صنعت شوند که تاکنون 33 شرکت وارد شدند و 64 شرکت در صف ورود به این حوزه هستند.

نوآوران آنلاین-به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در طول سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی انجام داده است گفت: در صنعت بیمه که یکی از انواع خدمات مالی در کشور محسوب می‌شود ضعف‌هایی وجود دارد که می‌توان برای برطرف‌سازی آنها از ظرفیت صندوق نوآوری استفاده کرد و با پیگیری‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که برای ارتقای فناوری در صنعت بیمه باید از ظرفیت شرکت‌های نوآور استفاده کنیم.

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه به ظاهر آرام و در عین حال پیچیده و فنی است ادامه داد: پورتفوی صنعت بیمه امسال به 110 هزار میلیارد تومان می‌رسد همچنین 100 هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده و در حال حاضر عملکرد صنعت بیمه 220 هزار میلیارد تومان است اما باید حداقل سه برابر این عدد باشد و باید بتوانیم در این صنعت به عملکرد 600 هزرا میلیارد تومانی برسیم تا شرکت‌های نوآور وارد این صنعت شوند و اساسا صنعت بیمه سودآور باشد.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه با بخش‌های متعددی مرتبط است گفت: سهم بیمه شخص ثالث از 110 هزار میلیارد تومان پورتفوی صنعت بیمه 35 هزار میلیارد تومان است که در همین بخش بیمه با نهادهایی از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس، قوه قضاییه و سازمان‌های مختلف در ارتباط است.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر هم در بخش صدور بیمه و هم در بخش خسارت با پیچیدگی‌های بسیار زیادی به دلیل وجود روش‌های سنتی در صنعت بیمه مواجه هستیم که باید شرکت‌های جدید و نوآورانه وارد این حوزه شوند و کل سیستم فناورانه باشد.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر شرکت‌های جدید با سرمایه اولیه 500 میلیون می‌توانند وارد این صنعت شوند که  تاکنون 33 شرکت وارد شدند و 64 شرکت در صف ورود به این حوزه هستند.

وی با تاکید بر اینکه بازار بیمه در حال گسترش و بزرگ شدن است ادامه داد: سرمایه‌گذاران هر چند می‌توانند سرمایه خود را به سمت طلا، بورس و ملک ببرند اما امروز سرمایه‌گذاران متعددی از ورود به صنعت بیمه استقبال می‌کنند.

سلیمانی تاکید کرد:‌ بیمه فقط شخص ثالث نیست و ما ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش بیمه سلامت و درمان تکمیلی داریم و در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر دولتی فقط می‌توانند بیمه پایه را سرویس دهند و ما امروز در بیمه سلامت شاهد آن هستیم که تقاضا می‌شود سهم بیمه تکمیلی بیشتر شود که باید این سازوکارها از طریق شرکت‌های نوآور به اجرا برسد.

وی با اشاره به بحث بیمه بازنشستگی اختیاری اظهار داشت: بیمه بازنشستگی اختیاری در واقع همان بیمه زندگی است که امروز زیرساخت‌ها و شرکت‌های آن در کشور  وجود دارد و طراحی بیمه بازنشستگی تکمیلی و مکمل بیمه زندگی در دست اقدام است و این یک طرح ملی محسوب می شود و می‌ تواند به بودجه کشور کمک کند.

سلمیانی افزود: در حال حاضر دولت با 200 هزار میلیارد تومان کسری بازنشستگی که سازمان‌ها توان پرداخت آن را نداشتند مواجه است که این بیمه‌های جدید می‌تواند در این حوزه به دولت کمک کند.

رییس کل بیمه مرکزی تاکید کرد:‌ در حال حاضر افراد بین 30 هزار تومان تا یک میلیارد تومان حق بیمه زندگی می‌پردازند و امروز صنعت بیمه در بخش بیمه‌های زندگی خدمات جدیدی به مردم ارایه می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم تنوع محصولات بیمه‌ای گفت: ‌امروز امکان بیمه کردن صدای خوانندگان، پای فوتبالیست‌ها، بیمه پرندگان و حیوانات و ... وجود دارد و ما به دنبال افزایش محصولات بیمه‌ای هستیم.

سلیمانی ادامه داد: در حال حاضر 43 محصول رسمی و مصوب بیمه‌ای وجود دارد که ما از شرکت‌های نوآور می‌خواهیم محصولات جدید طراحی کنند و دو تا پنج سال حق مالکیت معنوی آن محصول را دارند و سایر شرکت‌ها نمی‌توانند برای آن محصول با این شرکت‌ها رقابت کنند.