کد خبر : 462894 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي - 20:05
بازیابی اعتماد مردم از طریق ترمیم قدرت خرید علی سعدوندی / اقتصاددان

نوآوران آنلاین- یکی از مهم‌ترین مسائلی که طی سال‌های اخیر موجب شده تا کشور از نظر اقتصادی دچار مشکل شود، عملکرد نامناسب مسؤولان بوده است که طی چهار سال اخیر و در نتیجه سیاست های دولت قبل شاهد اتفاقات تلخی در زمینه اقتصادی بودیم که نتیجه آن به شکلی نامناسب در معیشت مردم ظهور و بروز یافت؛ به طوری که سفره‌های مردم هر روز کوچک تراز قبل شد و جیب مردم نیز خالی تر از قبل گشت.

در واقع سیاست های اشتباهی که دولت قبلی در پیش گرفت موجب شد تا وضعیت زندگی مردم بسیار آشفته شود و اقتصاد کشور در وضعیت مشوش قرار گیرد. نوسانات ارزی را طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که متاسفانه دولت قبل قادر به کنترل آن ها نبود و بسیاری از بخش‌های اقتصاد را تحت تأثیر قرار داد.

بلافاصله پس از نوسانات ارزی در کشور شاهد بروز مشکلات مختلفی از جمله گرانی‌ها بودیم. برای مثال می‌توان به افزایش یکباره قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو و سایر اقلام مصرفی مردم اشاره کرد که بلافاصله پس از این که دولت قادر به کنترل نوسانات ارزی نشد، شاهد گرانی ‌ها بودیم. همچنین در دوره دولت قبل به دلیل سیاست‌های اشتباهی که در پیش گرفته شد در زمینه بازار بورس هم مشکلاتی را مشاهد بودیم بسیاری از افراد نادانسته سرمایه هایشان را وارد این بازار بورس کردند؛ در حالی که نتوانستند آن نتیجه مطلوبی که توسط مسؤولان وعده داده شد را دریافت کنند و در نهایت شرایط نامناسبی را تجربه کردند.

سیاست های اشتباهی که در دولت قبلی صورت گرفت و همچنین بی‌توجهی دولت قبل و اقدامات نامناسب مسؤولان قبلی موجب گسترش بی اعتمادی در میان مردم شد که باید اذعان داشته باشیم بی اعتمادی بزرگترین سم برای کشور است و باید تلاش کنیم تا حد امکان اعتماد از دست رفته را بازگردانیم. اعتماد مردم از طریق بازیابی قدرت خریدشان و ترمیم وضعیت اقتصادی کشور ایجاد می شود.