کد خبر : 462960 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ دي - 18:40
جلوگیری از گسترش فقر با نسخه کنترل تورم جمشید عدالتیان / عضو سابق اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- یکی از مهم‌ترین مسائلی که مردم ما در زندگی با آن مواجه هستند مسائل اقتصادی است که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید حتماً دولت‌ها در زمینه درآمدها به گونه‌ای عمل کنند که شرایط اقتصادی خانوارها دچار مشکل نشود.

یکی از مهم ترین سیاست هایی که باید همه دولت‌ها آن را دنبال کنند، کنترل تورم است. می توان امید داشت که شرایط بهبود یابد و پیش‌بینی ایجاد شرایط اقتصادی مناسب چندان دور نخواهد بود و این در حالی است که وضعیت اقتصادی مردم ما طی سال‌های اخیر به ویژه طی چهار سال اخیر آشفته شده است و هزینه ها و درآمدهای شان به گونه‌ای با هم ناسازگار است که اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم در نتیجه اقدامات دولت قبل، خط فقر به گونه‌ای شده که جمعیت زیادی از افراد زیر خط فقر هستند.

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در این زمینه بروز تورم و گرانی هایی است که به طور مکرر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهدش هستیم؛ به طوری که اگر شرایط اقتصادی مردم را بررسی کنیم در سال‌های اخیر به این نتیجه می‌رسیم که به طور روزانه شاهد بالا رفتن تورم بودیم و این اتفاق، وضعیت مردم را دچار مشکل می‌کند و آسیب های مالی و اقتصادی بسیاری را برای آن ها رقم می‌زند. 

به اعتقاد من باید دولت سیزدهم یکی از نخستین اقداماتی که انجام می‌دهد در زمینه کنترل تورم باشد. هر چه دولت فعلی در زمینه کاهش گرانی‌ها موفق تر باشد بهتر می تواند وضعیت را کنترل کند و شرایط خوبی برای زیست مردم ایجاد کند.

بدون شک بالا بودن تورم در اقتصاد ایران یکی از مهم ترین آسیب هایی است که به گسترش خط فقر و افزایش شمار فقرا دامن زده است.

به همین جهت اگر قرار است تغییری در وضعیت اقتصادی ایجاد شود و معیشت مردم بهبود یابد باید حتماً در این زمینه مسؤولان توجه داشته باشند که کنترل نرخ تورم بهترین سیاست است که می‌توانند در پیش بگیرند تا از گسترش خط فقر جلوگیری کنند.

امیدواریم در این زمینه به صورت عملیاتی شاهد اقداماتی باشیم و مشکلات مردم سریع تر رفع شود.