کد خبر : 463022 تاریخ : ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن - 20:14
بهبود وضعیت معیشتی مردم با ایجاد ثبات اقتصادی علی خدایی / نماینده کارگران در شورای عالی کار

نوآوران آنلاین- شرایط اقتصادی در کشور ما متاسفانه به گونه ای است که مردم در زمینه معیشتی و رفاهی با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

این نکته غیرقابل انکار است که گرانی‌ها منجر به بروز مشکلات بسیاری در زمینه معیشت مردم شدند، اما باید از طریق اقدامات مناسب و ایجاد شرایط مطلوب اقدام به ساماندهی زندگی مردم و وضعیت معیشتی شان کرد.

اگر اقتصاد داخلی کشور از شرایط مطلوبی برخوردار باشد، بازتاب آن را در وضعیت معیشتی مردم خواهیم دید.

به همین جهت تأکید می‌شود دولت جدید اقدامات مناسبی در راستای خروج اقتصاد از رکود و بحران‌های موجود کند تا شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.

مردم یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی در کشور ما هستند و باید همواره رضایت آن‌ها از طریق ایجاد شرایط مطلوب و رفاهی برای‌شان تامین شود. در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت که اعتماد مردم به مسؤولان همچنان به قوت خود باقی بمانند. بنابراین توصیه می‌شود در زمینه ساماندهی وضعیت معیشتی مردم اقدامات اساسی صورت گیرد؛ به ویژه در رابطه با قشرهای ضعیف همچون کارگران که بیشترین فعالیت را برای خروج اقتصاد کشور از رکود انجام می‌دهند، باید تصمیماتی اتخاذ شود که راهگشا باشد.

متاسفانه کارگران با وجود تلاش‌های بسیار زیادشان اما از عهده تامین نیازهای اساسی شان برنمی‌آیند.    

علت این شرایط اقتصادی نامناسب، تورم و گرانی هایی است که لطمه شدیدی به خانوارها و اقشار آسیب‌پذیر وارد کرده است.

در شرایط کنونی باید حتماً از طریق ایجاد ثبات اقتصادی و برقراری تناسب میان قیمت‌ها و دستمزدها دولت اقدام به رفع مشکلات مالی مردم کند.

تمام تلاش ها در حال حاضر باید معطوف به این باشد که وضع رفاهی مناسبی حاکم شود تا ناآرامی ها و مشکلات بسیاری که در زمینه اقتصادی مردم ما تجربه کردند، از بین برود. 

به همین جهت توصیه می‌شود دولت جدید تدابیری بیندیشد و تمهیداتی اتخاذ کند که از بحران فعلی که ایجاد شده خارج شویم.