کد خبر : 463035 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ بهمن - 17:08
چرا واشنگتن برای دیدار مستقیم با ایران ابراز آمادگی کرده است؟ منبع: اسپوتنیک

نوآوران آنلاین- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت که واشنگتن برای دیدار مستقیم با ایران آماده است.
"ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشستی خبری در واشنگتن همزمان با پیشرفت مذاکرات وین اعلام کرد که ما آماده ایم با ایران به صورت مستقیم دیدار کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: ما به صورت دائم این موضع را داشته ایم که تعامل مستقیم با ایران در مورد مذاکرات برجام و سایر مسائل از جمله قالب های دوجانبه و چند جانبه مفیدتر خواهد بود. تأثیر دیدار مستقیم برای رسیدن سریع‌تر به بازگشت متقابل به برجام و اجرایی شدن آن بیشتر و ضروری است. ما به دنبال انجام دیپلماسی به شکل فوری هستیم و آشکار اعلام کرده ایم تعامل مستقیم در راستای این اهداف خواهد بود.
از ماه آوریل سال 2021، مذاکراتی در وین بین ایران و اعضای گروه "پنج" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین و فرانسه) در مورد احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران در جریان است.
در نشست‌ های وین، چشم‌انداز بازگشت کامل به انطباق با مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بحث قرار گرفت. این توافقنامه توسط "پنج" عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران در سال ۲۰۱۵ به منظور عبور از بحران برنامه هسته ای این کشور امضا شد. دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تصمیم گرفت از برجام خارج شود. جو بایدن، رئیس کنونی دولت آمریکا، بارها آمادگی خود را برای بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با تهران اعلام کرده است.

 

سه‌شنبه ۲۵ ژانویه ۲۰۲۲
(برابر با ۵ بهمن ۱۴۰۰)