کد خبر : 463039 تاریخ : ۱۴۰۰ سه شنبه ۵ بهمن - 19:15
راه نفوذ دلالان در اقتصاد مسدود شود حمیدرضا صالحی / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- طی سال‌های اخیر معیشت مردم تحت تاثیر سیاست‌های اشتباهی که دولت‌های قبلی اتخاذ و اجرا کرده‌اند، آسیب‌های بسیار شدید متحمل شد؛ به ویژه اقشار آسیب‌پذیر و ضعیف که از درآمد پایینی برخوردار بودند، نتوانستند هزینه‌ها و درآمدهای شان را با هم تطبیق دهند و در نهایت عدم همخوانی دخل و خرج‌ها منجر شد که مردم سفره‌های‌شان کوچک تر از قبل و جیب‌های‌شان خالی تر از گذشته شود.

این شرایط اقتصادی متاسفانه طی سال‌های اخیر گریبان مردم را گرفت و وضعیت نامناسبی را از نظر معیشتی برای‌شان ایجاد کرد. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در بروز چنین شرایطی سوءمدیریت بود. در واقع باید گفت نظارت صحیح و مدیریت صحیح بر اقتصاد صورت نگرفت و به همین دلیل وضعیت به گونه‌ای شد که مردم شرایط بسیار سختی را تجربه کردند.

مردم ما به جهت سیاست‌های اشتباهی که دولت‌های قبلی در پیش گرفتند بسیار نسبت به مسؤولان ناامید شده‌اند و شرایط نامناسب را از نظر معیشتی تجربه می‌کنند که در این خصوص باید عنوان کنیم دولت جدید باید سیاست‌هایی را به کار بگیرد تا اقدامات اشتباه دولت های قبلی خنثی و کم تأثیر شود تا مردم بتوانند به یک ثبات نسبی در زندگی‌شان به ویژه در زندگی اقتصادی شان امید داشته باشد.

متاسفانه آرامش اقتصادی طی ۸ سال گذشته از کشور ما رخت بست و شاهد بی ثباتی و افزایش قیمت‌ها به شیوه ای غیرمنطقی و عجیب بودیم؛ به گونه‌ای که طی 24 ساعت ما شاهد قیمت‌های مختلف بودیم و این امر شرایط زندگی مردم را بسیار دشوار کرد.

در نهایت وقتی که نگاهی به قیمتگذاری ها می‌اندازیم متوجه این می‌شویم که بسیاری از این قیمت‌های بالا نتیجه عملکرد دلالان است که تلاش کردند تا وضعیت اقتصادی کشور را متناسب با سود خود تغییر دهند.

در واقع دلالان در برخی موارد چنان قوی عمل کردند که شرایط اقتصادی مردم و کل کشور را تحت تاثیر قرار داردند.

به همین جهت تاکید می شود دولت فعلی راه نفوذ دلالان و فعالیت آن ها در اقتصاد و به ویژه در زمینه قیمتگذاری ها را مسدود کند و نظارت بسیار ویژه‌ای بر قیمت‌ها داشته باشد تا تورم و قیمت ها جهش نیابند و مردم مشکلات مالی بسیار بیشتر از این را تجربه نکنند.