کد خبر : 463669 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۵ فروردين - 11:03
در روز طبیعت تفرجگاه های شمال تهران میزبان ۶۰ هزار شهروند و گردشگر نوروزی بود ۶۰ هزار شهروند و گردشگر نوروزی در بوستان ها و مسیرهای گردشگری شمال تهران در روز طبیعت حضور یافته و روز 13 فروردین را در طبیعت زیبای بهاری سپری کردند.

نوآوران آنلاین-به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمیدرضا حاجوی شهردار این منطقه با بیان خبر فوق اظهار کرد: امسال در روز طبیعت با توجه به کنترل نسبی بیماری کرونا و نهادینه شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، شاهد استقبال چشمگیر شهروندان و گردشگران نوروزی از بوستان های فرامنطقه ای، منطقه ای، محلی و مسیرهای گردشگری در شمال تهران بودیم.

وی افزود: پس از پایان روز طبیعت بلافاصله با حضور ۴۰۰ نیروی کارگری عملیات نظافت بوستان‌ها، فضاهای سبز حاشیه معابر و بزرگراه ها و کلیه مسیرهای گردشگری انجام و در مدت کوتاهی کلیه معابر و بوستان‌ها پاکسازی شد.

حاجوی تصریح کرد: ۱۵۰ بوستان فرامنطقه ای، منطقه ای و محلی در شمال تهران با هدف استقبال از شهروندان در روز طبیعت با اقدامات خدمات شهری و محیط زیستی و به کارگیری تمهیدات اجتماعی و فرهنگی آماده سازی و در10 بوستان نماز جماعت برگزار شد.
شهردار منطقه یک خاطر نشان کرد: به منظور آماده سازی بوستان ها، اقداماتی چون تامین روشنایی، ایمن سازی آب نما، زمین بازی کودکان، معابر، وسایل بازی و ورزشی بوستان ها، بهسازی سرویس بهداشتی و.... انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به توسعه نقاط گردشگری منطقه یک افزود: به منظور ساماندهی نقاط بی دفاع شهری و همچنین توسعه و رونق گردشگری در غالب رود دره ها و تکریم زائرین و مجاورین آستان مقدس حضرت صالح(ع) طرح ساماندهی حاشیه مسیل مقصود بیک بررسی و مقرر شد ضمن تامین روشنایی معبر، مسدود سازی نقاط بی دفاع شهری و نیز آزاد سازی مسیرهای منتهی، اقدامات عمرانی و بهسازی مسیر پیاده روی مسیل نیز انجام شود