کد خبر : 463675 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۱۵ فروردين - 20:57
مردم نسبت به خطرات کرونا بی توجه شده اند مینو محرز / سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن برکت

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی از نظر میزان ابتلاء به کرونا در کشور در وضعیتی قرار گرفته ایم که مجدد روز گذشته شاهد بالا رفتن آمارها بودیم.

آمار مرگ ها کمی نسبت به قبل افزایش یافت. در چنین شرایطی باید هشیار باشیم و اجازه ندهیم که کرونا گسترش یابد. بالا رفتن آمار مرگ و میرها موجب حرکت به سمت پیک هفتم می شود و خطرناک است.

با توجه به اینکه در پیک پنجم با آمار بالای فوتی های کرونایی مواجه بودیم و شرایط سختی حاکم شد، باید از تکرار این تجربه تلخ جلوگیری کنیم تا کشور در شرایط بحرانی قرار نگیرد.

در وضعیت فعلی متاسفانه بسیاری از مردم نسبت به خطرات کرونا بی توجه شده اند و درواقع باید اذعان داشت در کشور شاهد نوعی عادی انگاری هستیم که این زنگ خطری است و باید هشیار باشیم؛ چرا که اومیکرون همچنان هست.

از دیگر سو متاسفانه برخی افراد نسبت به تزریق دوز سوم واکسن کرونا بی اعتنا هستند و این امر نیز مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و خطر اومیکرون را افزایش خواهد داد.

باید با مراقبت و رعایت موارد بهداشتی و همچنین با تزریق واکسن مانع از شیوع گسترده تر کرونا در کشور شویم.

نباید چنین بپنداریم که اومیکرون بی خطر است و یا این که واکسن های تزریق شده ایمنی بدن را تا جایی بالا می برند که در صورت ابتلا به کرونا نیز خطر مرگ افراد را تهدید نکند.

نباید وضعیت را عادی قلمداد کنیم. رعایت پروتکل ها همچنان ضروری ترین امر در شرایط کنونی است و نباید از آن غافل شویم.

واکسیناسیون منجر به کاهش شمار مرگ و میرها شد ولی همچنان میزان ابتلا قابل توجه است که باید به حداقل برسد.

اگر پروتکل ها رعایت نشوند طی هفته های پیش رو روزهای سختی را شاهد خواهیم بود و میزان ابتلاها افزایش خواهد یافت. به ویژه با توجه به حضوری شدن آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها باید هشیار باشیم و اجازه ندهیم آمارها صعودی شوند.