کد خبر : 463783 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۸ فروردين - 20:49
عادی‌انگاری کرونا، خطرآفرین نشود پیام طبرسی / رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی میزان آمارهای ابتلا به کرونا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. گرچه اخیراً سویه جدید اومیکرون موجب شد تا آمارهای مرگ و میر که دورقمی شده بودند، سه رقمی شود ولی درنهایت از نقطه اوج این سویه نیز عبور کردیم و شرایط اکنون کمی بهتر است.

اما با توجه به شیوع سویه جدیدی از اومیکرون که در برخی کشورها از جمله چین گسترش یافته است، باید هشیار باشیم و همچنان پروتکل ها را رعایت کنیم.

به همین جهت توصیه می شود که همه رعایت کنیم و اگر سویه جدید کرونا به کشور ما رسید آمادگی برای مقابله با آن وجود داشته باشد تا شاهد آمارهای بالا در زمینه ابتلاها و مرگ و میرها نباشیم.

مردم باید شرایط را به گونه ای رقم بزنند که میزان رعایت پروتکل ها به صورت صد در صدی باشد و همه افراد موارد بهداشتی را رعایت کنند تا از ابتلای خود و اطرافیان‌شان و در نهایت جامعه جلوگیری شود.

در شرایط کنونی یکی از اتفاقاتی که می‌تواند ما را در وضعیت خطرناک تر و شرایط سخت‌تری نسبت به پیک بعدی قرار دهد بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل هاست.

بسیار شاهد هستیم که در حال حاضر استفاده از ماسک به حداقل رسیده است مهمانی‌ها دورهمی ها و مسافرت‌ها دوباره به قوت قبل برگشته است و بسیاری از بازگشایی ها نیز صورت گرفته که این موارد شرایط را پرمخاطره و با ریسک بیشتری می کند.

متأسفانه کرونا همچنان در کشور ما جان افراد را می‌گیرد. گرچه این شدت مرگ و میرها به دلیل تزریق واکسن کاهش یافته است، اما همچنان با مرگ و میر مواجه هستیم که امیدواریم این نیز کاهش یابد.

برای این که شاهد کاهش مرگ و میرها و جلوگیری از مرگ و میر افراد باشیم باید میزان مراقبت ها و رعایت پروتکل ها را افزایش دهیم و جدی تر نسبت به این موضوع رفتار کنیم.