کد خبر : 463899 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱۰ ارديبهشت - 18:12
امنیت شغلی؛ دغدغه این روزهای مردم حمید حاج اسماعیلی / کارشناس حوزه کار

نوآوران آنلاین- امنیت شغلی موضوع مهمی است که این روزها به شدت نگران کننده شده است و همه واهمه دارند که شغل شان را از دست دهند.

به ویژه در بخش خصوصی با مشکلات مالی بسیاری در اداره هزینه های جاری مواجه شده ایم که این امر شرایط را برای ادامه فعالیت اقتصادی شان تهدید می کند.

باید دولت این تهدیدات را از میان بردارد و شرایطی را ایجاد کند که این نگرانی ها به حداقل برسد. این امر مستلزم حمایت از کسب و کارهاست.

متأسفانه طی ماه های اخیر کشور با مشکلات بسیاری مواجه شد و کرونا نیز مزید بر علت شد و وضعیت به گونه ای پیش رفت که اصناف، وضعیت دشواری را تجربه کردند.

از یک سو رکود اقتصادی موجب شد تا درآمد آن ها به شدت کاهش یابد و از دیگر سو نیز تعطیلی ها و محدودیت هایی به دلیل وضعیت ناگوار کرونایی اعمال شد بر درآمد آن ها تأثیر گذاشت و شرایط سختی را برای شان ایجاد کرد.

حتی بسیاری از تولیدکنندگان و بخش های صنعتی قوی نیز در دوران کرونا با مشکلات مالی بسیاری مواجه شدند.

در واقع تولیدکنندگان باید هم هزینه های تولید و خرید مواد اولیه را پرداخت کنند و همچنین برای پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شان مبلغی بیش از قبل صرف کنند؛‌ چرا که با توجه به تورم موجود در اقتصاد، میزان دستمزدها افزایش یافته است و در نهایت تولیدکنندگان به ناچار باید هزینه های بیشتری بپردازند و همین امر موجب شده تا بسیاری از آن ها ورشکسته شوند و تبعاتی همچون بیکاری کارکنان بخش های مختلف تولیدی و صنعتی را شاهد باشیم.

نبود ثبات اقتصادی، بالا بودن هزینه ها، کاهش قدرت خرید مردم نسبت به گرانی ها و اکنون نیز نبود امنیت شغلی از جمله مسائلی هستند که زندگی کارگران را محاصره کردند و آن ها را تحت فشارهای سختی قرار داده اند.

در شرایط کنونی بسیاری از کارگران بیم آن دارند که بیکار شوند و در کسب درآمد و تأمین هزینه های زندگی شان دچار مشکل گردند. دولتمردان باید این احساس ناامنی را رفع کنند و انگیزه کار و فعالیت را به مردم بازگردانند.