کد خبر : 464077 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۷ ارديبهشت - 18:32
کرونا فروکش کرده اما از بین نرفته است پیام طبرسی/ رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

نوآوران آنلاین- نگاهی به آمارهای مرگ و ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر نشان از آن دارد که به طور قابل توجهی این ویروس کنترل شده است و با تزریق واکسن توانسته ایم مانع از مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان مان شویم، اما با وجود این که کرونا فروکش کرده است توجه به این نکته بسیار مهم ضروری است که باید همه افراد در همه سنین اعم از پیر و جوان مراقب باشند.

چرا که به طور کامل این ویروس در جوامع انسانی از بین نرفته است و بلکه حتی در برخی کشورها زیرسویه های اومیکرون در حال گسترش است.

برای نمونه می توان به چین اشاره کرد که مقامات این کشور با مشاهده ابتلا به نوع جدید کرونا در شانگهای اقدام به اعمال محدودیت ها و قرنطینه این شهر کردند.

در شرایط کنونی تا حد قابل توجهی کرونا فروکش کرده و شاهد مرگ های تک رقمی به ویژه طی سال های اخیر هستم.

اما با این وجود نیز باید همه مراقب باشیم و عادی انگاری نکنیم.

همچنان شاهد مرگ های کرونی و ابتلا هستیم گرچه کاهش یافته ولی به طور کامل در دنیا رفع نشده است و همچنان جوامع انسانی در دیگر کشورها به ویژه چین درگیر سویه جدید بروز یافته هستند. 

از این رو تاکید می شود که هر فردی به نوبه‌خود پروتکل ها را رعایت کند و از گسترش کرونا جلوگیری نماید.

این نکته قابل قبول است که شرایط کنونی بهتر از قبل است، اما باید در نظر داشته باشیم که شرایط پایدار کنونی با رعایت موارد بهداشتی این چنین بهبود یافته و اگر ساده انگاری شود و چنین رفتار کنیم که انگار کرونا از بین رفته است خطر ابتلا و اوج گیری وجود دارد.

از این رو توصیه و البته موکداً تأکید می شود که باید همه رعایت کنیم و تصور نکنیم که دیگر این ویروس خطری ندارد.

همچنین باید مرزهای کشور را به گونه ای کنترل کنیم تا پیک های شدیدتر و جدیدتر را تجربه نکنیم. در این راستا انتظار می رود مسؤولان با جدیت مرزها را کنترل کنند. از مردم نیز انتظار می رود همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.