کد خبر : 464297 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۲۱ خرداد - 18:17
سیاست‌های اقتصادی با چاشنی تدبیر همراه شوند احمد شیرزاد / فعال سیاسی اصلاح‌طلب

نوآوران آنلاین- اعتماد عموم مردم به مسؤولان بحث بسیار مهم و غیرقابل انکار است. در واقع باید خاطرنشان کرد که اعتماد عمومی به دلیل این که مردم مهم ترین سرمایه اجتماعی هستند، از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

باید دولت ها این نکته را به یاد داشته باشند که مردم مهم ترین سرمایه آن ها هستند و برای تامین مطالبات شان باید اقداماتی داشته باشند.

البته این اقدامات نباید محدود به قواعد و ابلاغیه ها و دستورالعمل ها باشد. بلکه باید همه سیاستگذاری ها و تصمیم گیری ها بر این امر معطوف باشد که دردهای مردم را درمان کنند و مشکلات اقتصادی آن ها را رفع کنند.

اگر واقعاً دولت ها قصد دارند رضایت عموم مردم را جلب کنند باید بر بحث اقتصاد به عنوان یک عامل مهم و اساسی توجه داشته باشند.

بدون توجه به اقتصاد و در شرایطی که مشکلات اقتصادی همچنان پرقوت باقی هستند نمی توان امید داشت که مشکلات رفع شوند و مردم نسبت به مسؤولان اعتماد داشته باشند.

مردم زمانی اعتماد پیدا می کنند که در عمل و به عینه شاهد باشند مشکلات شان در حال رفع شدن است و دولت با بی توجهی از کنار مشکلات شان نمی گذرد.

مشاهده بی توجهی مسؤولان برای مردم دردآور است و آن ها را رنج می دهد.

به واقع نیز چنین است و نباید دولت ها مردم را با مشکلات اقتصادی رها کنند. چرا که در واقع باید گفت مشکلات اقتصادی مردم نیز نتیجه اقدامات نامناسب دولت هاست.

اقتصاد داخلی کشور ما سال هاست که تحت تأثیر سیاست های اشتباه مدیریتی است و مردم قربانی تمهیدات اشتباه مدیران هستند. تمهیداتی که اگر کمی با چاشنی تدبیر همراه بودند می توانستند مسیر درستی را در پیش گیرند و شرایط مناسبی را برای مردم ایجاد کنند.

اقتصاد تاثیر مستقیمی بر معیشت مردم دارد و به همین جهت باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

در حال حاضر با توجه به مشکلات اقتصادی بسیاری که وجود دارد، رسالت سنگینی بر عهده دولت سیزدهم است و باید دولتمردان تلاش کنند تا بتوانند معیشت مردم را تقویت کنند و موانع رشد و حرکت رو به جلو را از میان بردارند.