کد خبر : 464422 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۵ تير - 19:51
تأثیر سیاست‌‌های اقتصادی در سفره‌های مردم خواهد بود داریوش قنبری / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که در شرایط فعلی مردم ما سفره ‌های شان را به ‌سختی پر می‌ کنند و با تلاش و رنج بسیار روزگار می‌ گذرانند.

اقتصاد ایران حال ناخوشی دارد و عملکرد مسؤولان به ‌گونه‌ ای نبوده که بتوان از آن دفاع کرد و شرایط را عادی قلمداد کرد.

پر واضح است در شرایط فعلی که اقتصاد روزهای سخت و مشقت‌ باری را طی می‌ کند تامین مطالبات مردم به ویژه مطالبات و انتظاراتی که جنس شان اقتصادی است و به اقتصاد و رفاه جامعه بازمی‌گردد از اهمیت غیر قابل ‌انکاری برخوردار است. کسی نمی‌ تواند منکر وجود مشکلات اقتصادی شود گر چه بسیاری از این مشکلات از دولت‌ های قبل باقی ‌مانده، اما این توجیهی نمی ‌شود که در حال حاضر مسؤولان اقدامی در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم نکنند آن چه که مشخص است این است که در حال حاضر نیز باید مسؤولان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا انتظارات و مطالبات مردم را به‌ ویژه از نظر اقتصادی محقق کنند و به شعارها و وعده ‌های شان جامع عمل بپوشانند بسیاری از شعارهایی که این دولت قبل از تصدی جایگاه مدیریتی داده بود مبنی ‌بر معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم بوده‌ است که اکنون زمان تحقق آن ‌هاست.

در حال حاضر دولت جدید دیگر فرصت آزمون ‌و خطا ندارد و نمی‌ توان طرح ‌ها و سیاست‌ هایی را به اجرا گذاشت که موجب بروز مشکل شوند.

باید هر چه سریع ‌تر مشکلات اقتصادی مردم رفع شوند. گر چه انتظار نمی ‌رود طی یک یا دو سال اتفاقاتی بیفتد که اقتصاد در شرایط مناسبی قرار گیرد و معیشت مردم تقویت شود، اما باید تا حد امکان سیاست‌ های مناسبی به‌ کار گرفته شوند تا مشکلات مردم رفع شوند.

نباید اقتصاد خانوارها معطل سیاستگذاری‌ها و اجرای طرح ‌های صحیح اقتصادی باشد به ‌همین‌ جهت تاکید می ‌شود مسؤولان دغدغه ‌ها و دل ‌مشغولی ‌های اقتصادی مردم را دغدغه خود بدانند و تلاش کنند تا شرایط کشور را از جهت اقتصادی به‌ گونه ‌ای تقویت کنند که تأثیر آن در سفره ‌های مردم دیده شود.

اگر سیاست ‌های اقتصادی به نحو مناسبی اجرا شوند، قطعاً تأثیر مثبتی بر سفره ‌های مردم خواهند داشت و ما شاهد آن خواهیم بود که امیدواریم این اتفاق در سایه ایجاد ثبات اقتصادی و آرامش اقتصادی و رفع تورم و کنترل قیمت ‌ها صورت گیرد.