کد خبر : 464434 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير - 19:31
فروکش کردن هیجانات بازارهای مالی سیاوش غیبی‌پور / تحلیلگر مسائل اقتصادی

نوآوران آنلاین- بازارهای مالی ایران طی روز گذشته روند کاهشی را در پیش گرفتند و در مسیر نزول قرار گرفتند که علت این امر را باید کاهش هیجانات بازار عنوان کنیم.

درواقع در شرایط کنونی آن حباب قیمتی بالا شکسته ‌است و بازار به‌ دور از هیجان به سر می ‌برد و شرایط اقتصادی و آمارها نشان می‌ دهد که این قیمت دلار و سکه احتمال این را دارد که بیش ‌از این نیز کاهش یابد و شاهد سیر نزولی قیمت دلار و سکه بیش از این باشیم و اگر اتفاق خاصی در این ‌بین صورت نگیرد، روند با ثباتی را تجربه خواهیم کرد.

اخباری که در حوزه برجام منتشر می ‌شود تاثیر زیادی روی قیمت‌ ها دارد و با توجه به این ‌که طی روزهای اخیر دیدار جوزف بورل و مقامات ایران صورت‌ گرفته است و شاهد هستیم که اخبار سیاسی بر قیمت دلار و طلا و سکه تاثیر گذاشته ‌اند و بازارهای مالی ایران روزهای به نسبت خوبی را تجربه کردند و قیمت ‌ها کاهش یافت؛ به ‌طوری ‌که تقاضا برای خرید کاهش یافت.

خوشبختانه دلار آمریکا در مسیر نزول قرار گرفته ‌است و پیش ‌بینی می‌ شود در صورت به ثمر نشستن توافق برجام شرایط بهتری نیز فراهم شود و قیمت‌ ها از تب و تاب بیفتند و شرایط خوبی ایجاد شود و شاهد افزایش نرخ دلار به‌ صورت آسانسوری نخواهیم بود.

بر همین اساس پیش ‌بینی می‌ شود که اخبار سیاسی و تحولات این حوزه تأثیرات قابل ‌توجهی بر قیمت ها در بازارهای مالی و اقتصادی ایران داشته باشند.

اگر اتفاق خاصی صورت نگیرد و وضعیت چندان تغییر خاصی نکند احتمالاً این روند تداوم خواهد یافت و ما با کاهش دلار و قرار گرفتن آن در یک نقطه ثابت مواجه خواهیم بود.

اگر نرخ دلار و سکه تثبیت شوند، بسیاری از بازارهای مالی و شرایط اقتصادی کشور تحت تاثیر آن‌ ها روند باثبات و آرام و به‌ دور از تلاطمی را تجربه می‌ کنند.