کد خبر : 464570 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۱ تير - 20:22
لزوم‌ آشنایی کودکان با مباحث کارآفرینی میرهادی محب یثرب / کارآفرین برتر کشور

نوآوران آنلاین- در حوزه کارآفرینی، اولین چیزی که باید مد نظر قرار گیرد، فرهنگ سازی است. به عبارتی این فرهنگ سازی را خانواده ها باید در بدو نوجوانی و سنین کم به فرزندان خود آموزش بدهند.

در مرحله بعد لازم است آموزش و پرورش در مدارس موضوع کارآفرینی و آموختن آن را پیگیری کند و به بچه ها یاد بدهد که کارآفرینی بزرگ ترین عبادت است.

مجموع این دو عامل موجب می شود همه مردم در آینده نیز با این نگاه به کارآفرینی توجه و عنایت داشته باشند.

اگر ما یک جامعه مصرف گرا به وجود آوریم که پول و مادیات هدف آن‌ باشد و افراد صرفاً به دنبال پول باشند، پول از آن ها فرار می کند. کسانی که به دنبال ساخت و تولید و سودرسانی به جامعه هستند، مطمئن باشند پول را راحت تر به دست می آورند.

ما باید این اهداف را به بچه ها یاد دهیم؛ چون آن ها در سنین پایین این تجربه ها را ندارند. افرادی که در حوزه های کارآفرینی کار کرده اند، تجربه های خوبی در این زمینه دارند و می دانند که بزرگ ترین راز موفقیت، صداقت است.

این موضوعات را باید به بچه ها آموزش داد، نه این که خانواده به فرزند خود بگوید خوراکی ات را در مدرسه به کسی نده! در صورتی که باید به آن ها آموزش داد چگونه به دوستان و همکلاسی های خود کمک کنند و مهربانی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

پس آموزش در فرهنگ سازی فضای کارآفرینانه در کشور بسیار مهم است؛ چرا که بزرگ ترین مشکل ما آموزش و فرهنگ سازی است. فرهنگ صداقت باید بین مردم جا بیافتد. عدم صداقت ممکن است به موفقیت کوتاه مدت ختم شود؛ اما در نهایت در بلند مدت به شکست ختم خواهد شد.