کد خبر : 464637 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۸ تير - 19:14
غوغای اجاره بها ایرج رهبر / نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن

نوآوران آنلاین- گرانی ها در بازار مسکن طی سال های اخیر به قدری قابل توجه و محسوس بوده است که امکان خرید منزل و یا حتی اجاره آن در محیطی مناسب از افراد سلب شده است.

این روزها مردم ما به شدت گرفتار مسائل مالی زندگی شان هستند و نمی توانند مسکن مناسبی تهیه کنند.

در این میان اجاره نشینان وضعیت سخت تری دارند و شرایط برای شان به مراتب دشوارتر است؛ چرا که وضعیت مالی شان به گونه ای نیست که بتوانند از عهده تأمین نیازهای زندگی شان برآیند.

در کنار همه مشکلات معیشتی، نبود مسکن مناسب نیز بر دردهای مردم افزوده است و اتفاقات تلخی را رقم زده است.

گرانی ها از بازار مسکن به اجاره نیز تسرّی یافته اند و با توجه به این که مستأجران به طور معمول از قدرت مالی کمتری برخوردارند این امر می تواند مشکلات بسیاری برای آن ها ایجاد کند.

اجاره بها طی یک ماه رشد قابل توجهی یافته است. این وضعیت نگران کننده است و زندگی مردم را روز به روز بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد و موجب بروز مشکلات بیشتر می شود.

مسکن از جمله بازارهایی بوده است که همواره قربانی سیاست های غلطی شده که مسؤولان در هر دوره ای به کار گرفته اند. در شرایط کنونی نیز سیاستگذاری های دولت قبل موجب شد تا این بازار به شرایط بسیار ناگواری دچار شود.

در زمینه نظارت بر بازارها و کنترل قیمت ها موفق عمل نکردیم. اگر تصمیمات صحیحی اتخاذ می شد اکنون وضعیت این گونه نبود. مردم در حال حاضر حتی قادر به اجاره منزل مناسب نیستند. در بازار اجاره بها نیز هیچ گونه نظارتی بر قیمت ها اعمال نمی شود و مشخص نیست که آینده قیمتگذاری در این بازار چگونه خواهد بود و چه شرایطی ایجاد می شود.

از این ‌رو تأکید می‌ شود که مسؤولان در این راستا تمهیداتی بیندیشند تا هم مشکل مردم رفع شود و هم این‌ که بازار از رکود درآید و شاهد رونق باشیم.

عمده ترین مشکلات در حوزه اجاره بها به قیمت های بالا بازمی‌گردد و باید این وضعیت به گونه ای تغییر یابد که به نفع مردم شود.