کد خبر : 464672 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۱ مرداد - 18:59
خیز مجدد کرونا را جدی بگیریم مینو محرز / سرپرست تیم تحقیقاتی واکسن "برکت"

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی به دلیل بی توجهی به رعایت موارد بهداشتی شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا هستیم.

کرونا به راحتی منتقل می شود، اما از این امر غافل نشویم که اگر ما پروتکل ها را رعایت کنیم امکان ابتلای کمتری خواهیم داشت.

کرونا وضعیت نگران کننده ای را رقم زده است. جان بسیاری از افراد در خطر است. میزان ابتلاها به طور قابل توجهی افزایش یافته و مرگ و میرها نیز رشد داشته است، اما همچنان میزان رعایت پروتکل ها به اندازه قابل قبولی نیست و بسیار شاهد هستیم که افراد در مکان های شلوغ بدون ماسک حضور می یابند و عامل انتقال کرونا می شوند.

متاسفانه برخی افراد رعایت نمی کنند و در نهایت ما شاهد پیک های سنگین کرونا خواهیم شد. کرونا یک ویروس بسیار ریز است که به خوبی در محیط های بسته منتقل می شود و افراد اگر خود دارای علامت حاد نباشند قادر به گسترش و انتقال کرونا به خانواده، همکاران و سایر افراد جامعه خواهند بود.

کرونا در حال حاضر به شکل گسترده ای در حال شیوع است و رنگ بندی شهرها تغییر کرده است و میزان مراجعات سرپایی نیز در حال افزایش است و شرایط عادی و طبیعی نیست.

قاعدتاً به تبع این شرایط ناپایدار و غیرعادی باید رفتارهای مان را تغییر دهیم و از شدت ابتلا به کرونا بکاهیم. در حال حاضر علت اصلی انتقال کرونا عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری وضعیت فعلی است. این در حالی است که کرونا خطرش کمتر نشده و گسترش مجدد شیوع آن در کشورمان نشان دهنده این است که همچنان این ویروس وجود دارد.

عدم رعایت پروتکل ها شاید ما را دچار مرگ و بیماری سخت نکند اما موجب می شود ما عامل بیماری و مرگ دیگر افراد شویم.

در حال حاضر بسیاری از افرادی که با علائم ساده سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می کنند پس از آزمایش مشخص می شود که به کرونا مبتلا هستند. در چنین شرایطی تنها راهکار این است که با کاهش فاصله فیزیکی مان، ریسک خطر انتقال ویروس به دیگر افراد را کاهش دهیم. در محیط خانواده نیز که امکان رعایت فاصله فیزیکی وجود ندارد باید افراد یک خانواده این نکته را مورد توجه قرار دهند که در بیرون از منزل حتما موارد بهداشتی را رعایت کنند.