کد خبر : 464756 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۹ مرداد - 18:23
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با نوآوران عنوان کرد: مردم؛ قربانیان سیاست ‌های غلط اقتصادی نیلوفر طهرانی اصل / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- همواره در اقتصاد ایران مسؤولان تصمیماتی اتخاذ کرده اند یا بدون توجه به شرایط موجود بوده و یا این که قادر به اجرا و عملیاتی کردن آن نبوده اند و در نهایت نتیجه ای که حاصل شده، بروز مشکلات اقتصادی بسیار برای مردم بوده است.

درواقع باید بر این امر تأکید داشته باشیم که مردم قربانیان اصلی بروز مشکلات اقتصادی هستند و مشکلات اقتصادی نیز به دنبال سیاستگذاری های غلط مسؤولان در دوره های مختلف بروز یافته است.

این نکته قابل تأمل است که دولتمردان هر تصمیمی اتخاذ کنند، مستقیماً بر سفره های مردم مؤثر خواهد بود و بازتاب آن را در زندگی و معیشت و سفره های مردم شاهد خواهیم بود.

در همین خصوص غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح طلب طی گفت و گویی با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: در شرایط کنونی بهترین اقدامی که مسؤولان باید انجام دهند این است که عملکردشان را همسو با منافع مردم تطبیق دهند و وضعیتی را رقم بزنند که به نفع مردم است نه به زیان شان. درواقع باید مسؤولان مصالح ملی را در اولویت تصمیم گیری ها قرار دهند و این نکته را در نظر داشته باشند که باید حتماً سیاست ها منطبق با شرایط رفاهی مردم باشد و تامین وضعیت رفاهی مناسب، اصلی ترین هدف مسؤولان در حین انجام وظایف شان باشد.

وی افزود: متاسفانه عدم توجه به نیازها و مطالبات مردم موجب شده تا طی سال های اخیر سطح وسیعی از نارضایتی ها و بی اعتمادی های مردمی را شاهد باشیم؛ به طوری که اکنون باید تاکید بر این داشته باشیم که حتماً مسؤولان اقدام به بازیابی اعتماد عمومی کنند. مسیر بازیابی اعتماد عمومی نیز از تحقق شعارهای اقتصادی و تامین انتظارات و مطالبات مردمی و رفع مشکلات اقتصادی خانوارها می گذرد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بدون شک اگر دولت قادر به رفع مشکلات اقتصادی باشد و افراد طعم خوش آرامش اقتصادی را بچشند، رضایت عمومی حاصل می شود، اما در شرایط کنونی متاسفانه در نتیجه اقدامات دولت ها در دوره های مختلف شاهد خدشه دار شدن اعتماد عمومی هستیم و رفاه تا حد زیادی از میان رفته است و تأمین نیازهای مردم به حاشیه رانده شده است. مردم متوجه رها شدن اقتصاد می شوند و همین امر موجب می شود اعتمادشان را از دست دهند و امیدشان ناامید شود که این اتفاق اصلاً خوشایند نیست.

ظریفیان تأکید کرد: باید مسؤولان در تمام مراحل اداره اقتصاد کشور نظارت دقیق بر اجرای صحیح قوانین داشته باشند و در زمینه هایی که دولت، مجری طرح ها و سیاست های اقتصادی است باید این نکته در نظر داشته شود که به گونه ای عملیاتی شوند که منطبق با نیازها و انتظارات مردم باشد نه این که در جهت مخالف مطالبات مردمی باشد که در این صورت بروز مشکلات جدی تر دور از انتظار نخواهد بود. طی سال های اخیر سیاست های بسیاری اجرایی شده اند که دودش به چشم مردم رفته و مشکلاتی را ایجاد کرده که وضع را بدتر از قبل کرده است. به همین جهت توصیه اصلی این است که سیاستگذاری ها به گونه ای نباشند که مردم قربانی شوند و معیشت شان آسیب ببیند.