کد خبر : 464824 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۲۱ مرداد - 20:44
نوآوران بررسی کرد افزایش نگران‌کننده تعداد شهرهای قرمز و شرایط ناپایدار کرونایی نیلوفر طهرانی اصل / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- در حال حاضر در کشورمان با شهرهایی مواجه هستیم که پیش ‌تر در وضعیت آبی قرار داشتند و اکنون در وضعیت قرمز قرار دارند.

متأسفانه بر تعداد شهرهای قرمز افزوده شده و کرونا وضعیت نگران کننده ای در حال حاضر برای کشورمان رقم زده ‌است. نمی ‌توان با بی‌ اعتنایی از کنار این ‌موضوع گذشت. باید نسبت ‌به این‌موضوع هوشیار باشیم که کرونا می‌ تواند همچنان خطرناک باشد و دوباره ما را گرفتار موج وحشتناکی کند که تعداد مرگ ‌و میرها و ابتلاها بسیار بیش ‌از این افزایش یابد.

در حال حاضر شاهد افزایش مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی هستیم و به‌ دنبال آن بر تعداد جانباختگان کرونایی نیز افزوده شده ‌است. متأسفانه شرایط خوبی حاکم نیست و وضعیت به ‌گونه ‌ای است که در حال افزایش روزانه مرگ ‌و میرها هستیم.

بر همین اساس تاکید می ‌شود همچنان توجه به پروتکل ‌ها و دوری از تجمعات در فضاهای سربسته مورد توجه قرار گیرد. متأسفانه این ‌طور که از اوضاع برمی‌آید در سال تحصیلی پیش رو همه دانشگاه‌ ها و مدارس به ‌صورت حضوری فعالیت خواهند کرد و حضور دانش ‌آموزان و دانشجویان و اساتید و معلمان گرامی، آن ‌هم در یک فضای سربسته همچون کلاس می ‌تواند مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد و بر شدت ابتلاها بیفزاید و با افزایش آمار ابتلا و متأسفانه مرگ‌ های کرونایی مواجه شویم. در حال حاضر کرونا رو به ‌افزایش است و با شرایط ناپایدار و شکننده مواجه هستیم. به‌ همین‌ جهت توصیه می‌ شود، حتماً افراد از حضور در تجمعات به‌ ویژه فضاهای سربسته جلوگیری کنند تا به ‌این ‌ترتیب بتوانیم این ویروس را تا حد امکان کنترل کنیم. متأسفانه باید اذعان کنیم که در برخی مواقع طی ماه ‌های گذشته این ویروس به‌ ویژه در زمانی‌ که موج دلتا در کشور ما شیوع یافته بود از محدوده کنترل خارج شده بود و به‌ صورت بسیار گسترده شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم.

به ‌همین ‌جهت باید هر اقدامی که منجر به بروز موج جدید و وخامت اوضاع می‌ شود رفع شود تا به ‌این ‌ترتیب بتوانیم کرونا را کنترل کنیم. شرایط بسیار شکننده و ناپایدار است؛ به‌ ویژه در شهرهای بزرگ همچون تهران که تعداد مراجعات و مرگ‌ و میرها بالاست.

متأسفانه برخی افراد چنین تصور می ‌کنند که واکسن مانع اصلی در برابر مرگ ‌و میر است، ولی این‌ چنین نیست و بسیاری از افرادی که واکسن تزریق کرده ‌اند نیز از دنیا رفته ‌اند. بر همین اساس همچنان توصیه می ‌شود پروتکل‌ های بهداشتی رعایت شوند و از بی ‌توجهی نسبت ‌به آن ‌ها پرهیز شود، البته توصیه اصلی این است که تزریق واکسن را انجام دهند و واکسیناسیون شان را تکمیل کنند.