کد خبر : 464899 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۲۹ مرداد - 19:01
افزایش ابتلاء به کرونا در برخی مناطق هشداردهنده است پیام طبرسی / رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری

نوآوران آنلاین- یکی از اتفاقات تلخی که شاهدش هستیم، جهش های متعددی است که ویروس کرونا می یابد.

ابتدا که این ویروس در جوامع انسانی شیوع یافت، فقط با نوع چینی آن مواجه بودیم، اما کمی بعد سویه های مختلف و البته جهش یافته این ویروس را تجربه کردیم.

بعد از گونه چینی، نوع آلفا و دلتا که به مراتب سخت تر و خطرناک تر و در عین حال، انتقال آن راحت تر بود گسترش یافت.

در حال حاضر نیز با زیرسویه های جهش یافته امیکرون مواجه هستیم و مشخص نیست که سرانجام این ویروس چه شود و چه اتفاقات تلخ دیگری را در آینده شاهد باشیم.

به همین دلیل تاکید می شود که افراد تا حد امکان پروتکل ها را رعایت کنند و فراموش نکنند که کرونا شوخی نیست و در حال حاضر که گونه های جهش یافته این ویروس شیوع یافته است همه سنین را تهدید می کند.

این تصور که فقط سنین بالا مبتلا به کرونا می گردند و به مرگ دچار می شوند اشتباه است.

شرایط فعلی حساس است و هر گونه غفلت از آن موجب می شود اتفاقات ناگواری را شاهد باشیم.

متاسفانه تا زمانی که عدم رعایت پروتکل ها را شاهد باشیم همچنان وضع همین طور خواهد بود.

متاسفانه در شرایط کنونی رعایت پروتکل ها در بسیاری از مناطق توسط افراد جامعه نادیده گرفته می شود و به این ترتیب کرونا به ویژه توسط ناقلان خاموش منتقل می شود و در سطح وسیعی موجب ابتلای افراد می گردد.

در وضعیت کنونی تنها راه پیشگیری از کرونا این است که از تجمعات و مسافرت ها و مهمانی ها دوری کنیم تا راه انتقال بسته شود و بعد از مدتی که میزان ابتلاها کاهش محسوسی یافت شاهد بهبود وضعیت باشیم.

افزایش ابتلاء در برخی مناطق هشداردهنده است. نباید اجازه دهیم مجدد آمار مرگ های بالای کرونایی رخ دهد. باید همه افراد و مسؤولان کمک کنند تا به ثبات نسبی دست یابیم و سپس به سمت نزول پیش رویم.

حرکت به سمت آمارهای نزولی در زمینه ابتلا و مرگ ناشی از کرونا مستلزم این است که ورود و خروج از شهرهای قرمز کنترل شود تا بتوانیم شیوع کرونا را مهار کنیم.