کد خبر : 465122 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۵ شهريور - 19:12
نوآوران در گفت و گو با هادی حق‌شناس بررسی کرد کمرنگ شدن اعتماد عمومی به دنبال عدم تحقق مطالبات مردم نیلوفر طهرانی اصل / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- یکی از مهم ترین مسائلی که دولت جدید باید به عنوان نقشه راه به آن توجه داشته باشد این است که نسبت به حل بحران اقتصادی موجود اهمال نکند که اگر این چنین روند اداره کشور پیش رود درواقع شاهد تداوم همان سیاست های اشتباه دولت قبل خواهیم بود.

دولت باید از اشتباهات دولت های قبلی درس بگیرد و اجاره ندهد مشکلات و نواقص مجدد بروز کنند و زندگی مردم را تحت تأثیر قرار دهند. موجی از نارضایتی ها نسبت به عملکرد دولت ها را در ایران اکنون شاهد هستیم که از این جهت باید گفت دولت سیزدهم وظیفه سنگین و در عین حال حساس و مهمی بر عهده دارد.

در همین خصوص هادی حق شناس، نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار نوآوران گفت: یکی از مهم ترین مشکلاتی که طی سال های اخیر بسیار با آن مواجه بوده ایم، نبود صداقت در گفتار مسؤولان است. گاهاً شاهد بودیم که وعده هایی مطلوب به مردم داده می شد، اما هیچ یک عملی نمی شد. مردم ما همچنان چشم انتظار تحقق وعده های چندین سال قبل مسؤولان هستند. هنوز بسیاری از شعارهایی که دولت ها سال ها قبل مطرح می کردند محقق نشده است. این وضعیت نتیجه ای جز گسترش بی اعتمادی عمومی در میان مردم به دنبال نخواهد داشت.

وی افزود: هر چه ناکارآمدی ها در سطح مدیریت در کشورمان بیشتر باشد شاهد بروز مشکلات بیشتر در زمینه اقتصادی خواهیم بود و در این میان مردم باید با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم کنند. مردم ما سال هاست که قربانی زیرساخت های نامناسب اقتصادی شده اند و اتفاقات تلخی را در نتیجه نبود اصلاحات ساختاری مناسب شاهد بوده ایم. به همین جهت به نظر من باید دولت با برنامه های مدون و جدی و همچنین با انگیزه بالا وارد میدان رفع معضلات اقتصادی شود و روزهای خوبی در اقتصاد را ایجاد کند.

حق شناس تاکید کرد: مسؤولان باید یا وعده ندهند یا اگر وعده هایی را مطرح می کنند تحت هر شرایطی آن ها را محقق کنند و وعده هایی مطرح کنند که قادر به تحقق آن ها هستند. به بیان دیگر باید تأکید کرد که وعده های دست نایافتنی و دور از دسترس را مطرح نکنند؛ چرا که در صورت عدم تحقق آن ها مردم بسیار ناامید می شوند و مهم تر از آن بی اعتمادی در میان افراد جامعه نسبت به مسؤولان ریشه می دواند. در شرایط کنونی یکی از مهم ترین پشتوانه های دولت در عبور از مشکلات اقتصادی، حمایت ها و پشتوانه های مردمی است که اگر بی اعتمادی گسترش یابد قطعاً این حمایت ها نیز کمرنگ می شوند و به معضل جدیدی در اقتصاد تبدیل می شوند.