کد خبر : 465127 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۱۸ شهريور - 19:54
مسؤولان شعارهای متناسب با توان اجرایی‌شان را مطرح کنند علی تاجرنیا / فعال سیاسی اصلاح‌طلب

نوآوران آنلاین- بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مردم متناسب با وعده ‌ها و شعارهایی که نامزدهای انتخاباتی مطرح می ‌کنند به آن‌ ها اعتماد می ‌کنند و در واقع نامزدهای انتخاباتی در رقابت ‌ها تلاش می‌ کنند تا با شعارها و وعده‌ هایی که متناسب با شرایط اقتصادی مردم و درواقع نیاز مردم است، توجه و نگاه مثبت آن ‌ها را جلب کنند.

طبیعتاً پس ‌از این ‌که انتخابات تمام شد و افراد در جایگاه مسؤولیتی قرار گرفتند، ملزم به تحقق انتظارات و مطالبات مردمی هستند. در این‌ میان تحقق وعده ‌ها و شعارهایی که مطرح شد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چراکه می ‌تواند نگاه مردم را نسبت ‌به مسؤولان به ‌طور کلی تغییر دهد و عدم تحقق آن‌ ها متأسفانه می ‌تواند بدبینی‌ هایی را ایجاد کند؛ کما این که در حال ‌حاضر شاهد بدبینی ‌های بسیار زیادی نسبت ‌به مسؤولان هستیم و علت این امر را می ‌توان در عدم تحقق وعده‌ ها و شعارهای انتخاباتی در دولت های مختلف مطرح کرد.

باید این نکته را مورد توجه قرار دهیم که نگاه مردم متناسب با شرایط اقتصادی کشور و اهتمام مسؤولان و اراده ‌شان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد شرایط مطلوب در حوزه اقتصادی تغییر می ‌کند.

هر چه شرایط اقتصادی بهتری حاکم شود، طبیعتاً مردم نیز نسبت ‌به آن نگاه مثبت و بهتری خواهند داشت و برعکس اگر شرایط به‌ گونه ‌ای پیش رود که مردم شاهد رهاشدگی اقتصاد توسط مسؤولان باشند، نسبت به آن ها بدبین خواهند شد و این اتفاق تلخی است.

انتظار می ‌رود که مسؤولان اقدامات متناسب با شرایط اقتصادی کشور را انجام دهند و تمام وضعیتی که ایجاد می ‌شود و طرح‌ هایی که به مرحله اجرا می‌ رسند با در نظر داشتن وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و در راستای افزایش رفاه باشد و رفاه عمومی به ‌عنوان یک هدف بسیار مهم مورد توجه مسؤولان به‌ ویژه تیم اقتصادی دولت قرار گیرند؛ چراکه هدف اصلی باید افزایش رفاه باشد و بیان آمار و ارقام در رابطه با تورم و سایر مؤلفه‌ ها و شاخص‌ های اقتصادی تا زمانی‌ که وضعیت اقتصادی و معیشتی و رفاهی مردم بهبود نیابد، فایده‌ ای ندارد و باید تنها نکته‌ای که مورد توجه قرار گیرد این باشد که مردم رفاه بیشتری را در سفره‌ های شان احساس کنند و شرایط اقتصادی مناسبی را تجربه نمایند.

بر همین اساس باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که شعارهای اقتصادی متناسب با شرایط اقتصادی کشور و همچنین توان اجرایی مسؤولان باشد و خارج از آن حیطه اقدام به طرح وعده ‌ها و شعارها نکنند؛ چراکه عدم تحقق آن ‌ها موجبات بروز بسیاری از مشکلات را در جامعه به دنبال خواهد داشت و جوّ روانی نامناسبی را حاکم خواهد کرد که چندان مناسب وضعیت این روزهای کشورمان نیست؛ به ویژه این‌ که مردم مشکلات بسیار زیادی را اکنون سپری می ‌کنند و بهتر است انتظارات شان محقق شود.