کد خبر : 465128 تاریخ : ۱۴۰۱ جمعه ۱۸ شهريور - 19:56
معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگو با نوآوران: مشکل اصلی کشور سوء‌مدیریت است نیلوفر طهرانی اصل / روزنامه نگار

نوآوران آنلاین- "سوء مدیریت" واژه‌ نام‌ آشنایی که به‌ ویژه طی سال‌ های اخیر گریبان کشور را گرفته ‌است و در واقع باید عنوان کنیم بسیاری از مشکلاتی که مردم در حال حاضر با آن مواجه هستند ناشی از سوء تدبیرهایی است که مسؤولان رقم زده ‌اند. متأسفانه شرایط اقتصادی به‌ گونه‌ ای است که به ‌خوبی گویای این است که مسؤولان نتوانسته ‌اند وضعیت اقتصادی را به‌ گونه ‌ای مطلوب هدایت کنند.

متأسفانه در زمینه مدیریت اقتصادی در کشور دچار مشکل هستیم و اغراق نکرده ‌ایم اگر عنوان کنیم به‌ ویژه طی یک دهه اخیر با سوء مدیریت و تدبیر مواجه شده ‌ایم و بحران اقتصادی که اکنون با آن مواجه هستیم، نتیجه سوء تدبیرهایی است که دولت‌ های پیشین داشته ‌اند.  

در این خصوص مرتضی مبلغ، معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: در حال حاضر اقتصاد ایران در وضعیت نامناسبی به سر می ‌برد که نتیجه عملکرد دولت ‌های پیشین است و در این ‌راستا باید تدابیری اندیشیده شود و اجازه ندهیم شرایط به‌ همین ‌نحو تداوم یابد؛ چراکه تداوم این روند جز زیان مردم و بی ‌اعتمادی و گسترش ناامیدی نتیجه دیگری به ‌دنبال ندارد. بر همین اساس باید تاکید کنیم حتماً مسؤولان این نکته را مورد توجه قرار دهند که اقتصاد را در جایگاهی قرار دهند که مردم روزهای بهتری را در زمینه معیشت تجربه کنند.

وی افزود: متأسفانه در وضعیت کنونی در جایگاهی نیستیم که بتوانیم عنوان کنیم مسؤولان به‌ خوبی اقداماتی در راستای رفع مشکلات انجام داده ‌اند در شرایط حاضر انتظار می ‌رود که تمام تلاش‌ ها در راستای حل مسائل و مشکلات موجود صورت گیرد و شاهد سیاستگذاری ‌های صحیحی در راستای رفع مشکلات مردم باشیم. طی سال ‌های اخیر به ‌ویژه طی یک دهه اخیر اما متأسفانه با مدیرانی مواجه بودیم که از نظر درایت و کاردانی در شرایط مناسبی قرار نداشتند و سوء تدبیرها و نبود درایت در مدیران موجب شد تا آن ‌ها نتوانند روزهای خوبی را تجربه کنند.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات عنوان کرد: مسؤولان در جایگاه مدیریتی نتوانستند به‌ خوبی اقداماتی در راستای رفع مشکلات مردم داشته باشند و سیاستگذاری‌ها نیز متناسب با وضعیت موجود نبود و بعضاً شاهد سیاست‌ هایی بودیم که وضعیت اقتصادی مردم را سخت ‌تر می‌ کرد و به‌ جای این‌ که قدرت خرید آن ‌ها را بالا ببرد موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای آن ‌ها می‌ شد.

مبلغ با ابراز تاسف از این که شرایط اقتصادی ناگوار است و نبود سیاستگذاری‌های صحیح و عدم مدیریت وضعیت اقتصادی موجب شده تا افراد نتوانند به ‌خوبی روزگار بگذرانند، گفت: بسیاری از بحران‌ های اقتصادی موجود و مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم نتیجه سوء تدبیرهایی است که طی سال‌ های اخیر رخ داده و در حالی ‌که اگر شاهد مدیریت صحیحی در اقتصاد کشور بودیم و مدیران از درایت و کاردانی کافی برخوردار بودند این اتفاق نمی ‌افتاد.

وی مطرح کرد: نبود مدیران با کفایت در اقتصاد ایران به ‌ویژه طی سال‌ های اخیر به بحران و معضل اساسی تبدیل ‌شده است که اتفاقات تلخی را رقم زده و موجب بروز مشکلات بسیار زیادی شده ‌است. به ‌همین دلیل تاکید می ‌شود در این ‌راستا حتماً باید تدابیری اندیشیده شود تا همه کاستی ها و نواقص دولت های قبل نیز جبران شوند. البته تأمل پیرامون این نکته نیز ضروری است رفع مشکلات اقتصادی نیاز به اهتمام مجدانه مسؤولان دارد.