کد خبر : 465173 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۱ شهريور - 20:30
گسترش ناامیدی و بی‌اعتمادی در جامعه به تناسب رشد مشکلات اقتصادی غلامرضا ظریفیان / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- در حال‌ حاضر در کشور مان با نا امیدی و بی ‌اعتمادی مردم مواجه هستیم. متأسفانه باید اذعان داشته‌ باشیم که در شرایط کنونی وضعیت امیدوارانه ای وجود ندارد و افراد نسبت ‌به آینده خودشان امید ندارند.

شرایط اقتصادی نگران ‌کننده است و معیشت بسیاری از خانوارها تحت تاثیر وضعیت اقتصادی نامناسب قرار گرفته و افراد وضعیت سختی را سپری می ‌کنند. بر همین اساس باید توصیه شود که دولت اقداماتی در راستای رفع مشکلات مردم داشته باشد. هر چه مشکلات مردم بیشتر و وضعیت اقتصادی سخت‌ تر شود، طبیعتاً امید به آینده کاهش می ‌یابد و موجی از نا امیدی گسترده و وسیعی جامعه را فرا می ‌گیرد و در حالی است که مردم به‌ عنوان مهم‌ ترین سرمایه اجتماعی باید همواره مورد توجه دولت ‌ها قرار گیرند و از شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار و نسبت ‌به آینده امیدوار باشند.

در شرایط کنونی متأسفانه وضعیت چندان مناسب نیست و شرایط اقتصادی سختی مردم را در محاصره خود قرار داده ‌است. مردم در شرایط کنونی در محاصره تورم و گرانی قرار گرفتند و از سوی دیگر درآمدهای شان متناسب با افزایش قیمت ‌ها رشد نداشت و بر همین اساس باید عنوان کنیم که دولت‌ ها به ‌ویژه دولت فعلی که اکنون دولتمردان تلاش دارند تا مشکلات مردم رفع شود، این نکته را مورد توجه قرار دهند که از انتقادات در راستای رفع مشکلات بهره گیرند و انتقادات سازنده را حتماً مورد توجه قرار دهند.

پر واضح است در وضعیت فعلی مسؤولان باید سیاست ‌هایی در پیش گیرند تا مشکلات اقتصادی کاهش یابد.

در این ‌راستا بایستی از نظرات کارشناسان و خبرگان حوزه اقتصادی نیز استفاده شود و باید افراد در جایگاه ‌های مدیریتی به‌ گونه ‌ای عمل کنند که شاهد رفع مشکلات مردم باشیم و در زمینه اقتصادی به ‌ویژه وضعیت به ‌گونه ‌ای پیش رود که مردم روزهای خوب و خوشی را تجربه کنند.

در حال‌ حاضر در زمینه عملکرد مسؤولان متأسفانه نمی ‌توانیم چندان کارنامه درخشانی را شاهد باشیم. به ‌همین ‌جهت توصیه می‌ شود تمامی تلاش ‌ها در راستای رفع مسائل و مشکلات و دغدغه‌ های مردم باشد.  

باید انتظارات و مطالبات مردمی محقق شود و شعارها و وعده‌ هایی که مسؤولان مطرح کرده‌ اند محقق شوند و به همه آن ها جامه عمل پوشانده شود تا به ‌این ‌ترتیب مشکلات مردم کاهش یابد.

نمی ‌توان نسبت ‌به مسائل بی ‌تفاوت بود و به ‌راحتی و سادگی از کنار آن ‌ها عبور کرد؛ چراکه مردم مهم ‌ترین سرمایه اجتماعی هستند و بی‌ توجهی به آن‌ ها می ‌تواند مشکلات بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. بر همین اساس باید تلاش شود تا اقدامات شایان ‌توجهی در راستای رفع مشکلات مردم صورت گیرد و شاهد اتفاقات تلخ همچون گرانی و تورم و فقر در زندگی آن ‌ها نباشیم.

امیدواریم دولت بتواند اقداماتی در راستای بازگشت شرایط اقتصادی مطلوب به زندگی مردم داشته باشد و وضعیت بهبود یابد و امید به جامعه بازگردد.

به تناسب از بین رفتن شرایط مطلوب اقتصادی شاهد رشد ناامیدی و بی اعتمادی در میان افراد جامعه هستیم که امیدواریم این مشکل رفع شود و روزهای خوبی را پیش رو داشته باشیم.