کد خبر : 561406 تاریخ : ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۳ اسفند - 15:51
صعود بانوی المپیکی ایران در رنکینگ فدراسیون جهانی تکواندو فدراسیون جهانی تکواندو در پایان رویدادهای بین المللی تهران، رنکینگ جدید المپیکی را منتشر کرد.

نوآوران آنلاین- به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه مارس را منتشر کرد. در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تکواندو، امتیازات مسابقات بین‌المللی جام فجر و جام ریاست فدراسیون جهانی در تهران محاسبه شد که با صعود تکواندوکاران ایران همراه بود.

در وزن ۵۸- کیلوگرم، مهدی حاجی موسائی با ۴ پله صعود در رده ششم رده بندی ایستاد. در همین وزن ابوالفضل زندی در جایگاه ۱۵ جهان قرار گرفت و علیرضا حسین پور نیزدر رده ۶۰ جای دارد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، متین رضایی  با یک پله صعود در رده شانزدهم ایستاد و رضا کلهر در رده ۴۶ جهان جای گرفت.

در وزن ۸۰- کیلوگرم، مهران برخورداری نماینده المپیکی ایران بدون تغییر در رده نهم ایستاد، میرهاشم حسینی با کسب در رده بیست و یکم جای گرفت و امیرمحمد بخشی نیز در رده ۵۴ قرار گرفت.

در وزن ۸۰+ کیلوگرم، آرین سلیمی با ۵ پله صعود به رده بیستم رفت و ابوالفضل عباسی نیز در جایگاه ۲۶ ایستاد. 

اما در گروه بانوان و در وزن ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده با یک پله صعود به رده نهم رفت. سوگند شیری قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ و قهرمان آسیا در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در رده نوجوانان که نامش به تازگی در رنکینگ ثبت شده است در رده سی و یکم ایستاد و غزل سلطانی نیز با ۹ پله صعود در جایگاه ۴۱ قرار گرفت. سعیده نصیری هم در رده ۵۵ قرار دارد. 

در وزن ۵۷- کیلوگرم، ناهید کیانی نماینده المپیکی ایران با یک پله صعود در جایگاه سوم رنکینگ جای گرفت. زهرا شیدایی  در رتبه ۶۴ ایستاد و تینا مدانلو نیز با ۲۲ پله صعود در رده ۶۵ قرار گرفت.

ملیکا میرحسینی در وزن ۶۷- کیلوگرم با ۲ پله صعود در رده ۴۰ جای گرفت. سیده نرگس میرنوراللهی در رده ۴۲ قرار دارد و ساغر مرادی نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۲۲ و قهرمان آسیا در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ رده نوجوانان نیز در رتبه ۴۵ قرار گرفت. 

در وزن ۶۷+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل  با ۱۷ پله صعود در رتبه ۴۳ رنکینگ المپیکی قرار دارد. زینب اسماعیلی در رده ۴۷ قرار گرفت و نیوشا شادلو قهرمان آسیا در سال ۲۰۲۳  نیز در رده ۶۳ ایستاد.