کد خبر : 562417 تاریخ : ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت - 18:11
ساماندهی و به‌زراعی درختان در سایت نگهداری حیات وحش چیتگر با تلاش عوامل خدمات شهری منطقه ۲۲ عملیات ساماندهی و به زراعی فضای سبز مجموعه بوستان سمن‌ها در فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر صورت گرفت.

نوآوران آنلاینبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، با توجه به مطابقت شرایط بوستان جنگلی چیتگر با زیستگاه طبیعی گونه های جانوری سایتی برای نگهداری این گونه‌ها در نظر گرفته شده و وجود چنین زیستگاهی، جاذبه های طبیعی و گردشگری بیشتری را در منطقه، ایجاد می کند و حضور دائمی دامپزشک نیز اطمینان شهروندان را از نظر سالم بودن حیات وحش بوستان فراهم می کند.

همچنین وجود بیش از ۹۰ بوستان محلی و فرامنطقه‌ای در این منطقه و وسعت قابل توجه بوستان‌های فرامنطقه ای نیازمند مدیریت ویژه برای حفظ و حراست از این حجم وسیع فضای سبز در منطقه است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ اظهار کرد: به دلیل کارکرد بوستان جنگلی چیتگر به عنوان ریه‌های تنفسی شهر تهران و تاکید مدیریت شهری منطقه بر حفظ و حراست هر چه بیشتر و بهتر عرصه های سبز و جنگلی منطقه طرح ساماندهی فضای سبز بوستان با اجرای طرح‌های تشتک زنی و از بین بردن علفهای هرز، رفع آلودگی های بصری و افزایش راندمان آبیاری در دستور کار اداره فضای سبز منطقه قرار گرفته است.

محمد حسن فصیح یادآور شد: در راستای طرح نگهداشت در بزرگترین پهنه سبز شهر تهران حاشیه‌زنی، علف‌کشی، کندوکوب، تشتک زنی، نخاله کشی، برداشت خاک مازاد، تعویض خاک آلوده، شخم زنی، کنده‌کشی، کاشت درخت، هرس درختان در بوستان سمن‌ها با هدف زنده نگهداشت فضای سبز و آراستگی محیط شهری بصورت جدی و مستمر اجرا شد.