کد خبر : 562447 تاریخ : ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت - 20:54
شست و شوی بیش از ۲۰۰ دور مخازن زباله با خودروی مکانیزه و سیستم مجهز به فشار آب در منطقه ۲۱ رییس اداره خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۱ از شست و شوی بیش از ۲۰۰ دور مخازن زباله با خودروی مکانیزه و سیستم مجهز به فشار آب در منطقه خبر داد.

نوآوران آنلاین-به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ "صابر عظیمی" اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و بوی نامطبوع ناشی از زباله های خشک و یا تر در مخازن زباله، شست و شوی مخازن به صورت روزانه و مستمر توسط واحد خدمات شهری انجام می پذیرد.

وی با اشاره به کنار گذاشتن شیوه قدیمی شست و شوی مخازن با واتر جت و استفاده از روش جدید با قابلیت بالا توسط ماشین مخزن شوی خبر داد و افزود: قبل از ورود مخزن به داخل ماشین، رسوب گیری و جرم گیری صورت می پذیرد و سپس به صورت هیدرولیک و خودکار ظرف ده دقیقه با فشار بالا سطح و درون مخازن همراه با مایع مخصوص شست و شو و پاکیزه می شود. وی این اقدام را جهت ایجاد سلامت بهتر شهروندان و تسریع در ارائه خدمت رسانی به شهروندان ذکر کرد.

گفتنی است خودروی مکانیزه مخازن با سیستم مجهز به فشار آب، ۲۰۰ تا ۲۲۰ بار داخل و بیرون مخزن را شست و شو می دهد. اتاقک ویژه شست و شو به نحوی طراحی شده است که دارای آب بندی کامل بوده و هنگام شست و شو به هیچ وجه ضایعات و آب آلوده به خارج از سیستم ریزش ندارد و کلیه عملیات بالابردن مخزن و شست و شو بصورت اتوماتیک انجام می شود.

عظیمی گفت: استفاده از ماشین آلات در راستای افزایش بهره وری نیروی کار، سرمایه و نیز جمع آوری و حمل روزانه زباله تولیدی به صورت مکانیزه، سرعت عمل و دقت در نظافت، رفت و روب روزانه معابر سطح شهر، کنترل رشد هزینه های جمع آوری و نظافت شهری اشاره کرد.