کد خبر : 562696 تاریخ : ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت - 18:51
اجرای طرح‌های هوشمندسازی، مکانیزاسیون و مصرف بهینه آب در بوستان جنگلی چیتگر شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به شرایط نه چندان مناسب ذخایر آبی، یکی از سیاست‌ها در این حوزه را بازچرخانی آب عنوان کرد و گفت: لزوم پیاده‌سازی طرح‌های عمرانی و ساخت تصفیه‌خانه‌ها حساسیت ها را نسبت به گذشته صدچندان نموده و باعث افزایش همکاری‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های مربوطه در جهت تسریع در ساخت و اجرای طرح‌های موردنظر در این منطقه شده است.

نوآوران آنلاینبه نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب و استفاده از پساب برای آبیاری حجم گسترده فضای سبز این منطقه گفت: با توجه به مشکلات کم آبی در کشور؛ حفظ و نگهداری از بوستان های سطح شهر تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است. عزم مدیریت شهری در رفع مشکل فاضلاب بر این است تا با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های متمرکز و لوکال، زمینه را برای بازچرخانی آب و آبیاری فضای سبز منطقه مهیا کند.

وی افزود: امروزه پساب تصفیه شده حاصل از تصفیه خانه های فاضلاب به عنوان یک منبع جدید و دائمی مورد توجه کارشناسان جهت جبران کمبود آب قرار گرفته و به روش‌های گوناگونی می توان از پساب تصفیه شده استفاده کرد و جلوی هدر رفت آب را گرفت. تلاش ها بر این است تا با انتقال بخشی از فاضلاب های بخش مرکزی منطقه 22 و جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی آن در جهت آبیاری فضای سبز بوستان چیتگر استفاده شود.

شهردار منطقه ۲۲ در ادامه بر لزوم مدیریت منابع آبی و تامین پساب جهت آبیاری فضای سبز این منطقه با توجه به بحران کم آبی در کشور تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفی رسیدگی به فضای سبز سطح منطقه ۲۲، استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک شهید باقری و نیز سایر چاه ها، قنات ها و منابع آبی دیگر برای آبیاری ها، هوشمندسازی، مکانیزاسیون و بهینه مصرف کردن آب و پساب موجود با محوریت بیشتر بوستان چیتگر در دستور کار قرار گیرد.