کد خبر : 563199 تاریخ : ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۴ خرداد - 18:19
در همایش جهاد تبیین و یادبود شهدای خدمت مطرح شد ؛ باقری کنی « سرپرست وزارت امور خارجه» : شهید رئیسی در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی مسامحه نمی کرد همایش "جهاد تبیین و یادبود شهدای خدمت" چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه با حضور خیل عظیم شهروندان در سالن اجتماعات مسجد جامع امام سجاد علیه السلام در بلوار اشرفی اصفهانی منطقه ۵ برگزار شد.

نوآوران آنلاین‍به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین قانع امام جمعه کن ضمن خیرمقدم به حاضرین،  گزارشی از اقدامات منطقه ۵ در خصوص یادبود شهدای خدمت را ارائه داده و ازمردم و مسئولین محلی و منطقه‌ای بابت گرامیداشت با شکوه یاد و نام و راه شهدای خدمت در این مدت تشکر کردند.

وی همچنین با ذکر اهمیت مشارکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری از مردم خواست تا با انتخاب گزینه اصلح به آبادانی و توسعه کشور کمک کنند.

در ادامه این مراسم پس از اجرای گروه سرود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ماندگاری به ایراد سخنرانی پرداخت و در خصوص جایگاه رئیس جمهور و اهمیت انتخابات به مواردی اشاره کرد.

وی سپس شاخص های رئیس جمهور خوب و شاخص های دولت شهید رئیسی را تبیین کرد و از مردم خواست با کنار گذاشتن تفرقه ، اختلاف و حواشی فردی اصلح را که قدرت اجرایی دارد و بتواند همه‌ جریانات سیاسی را برای حل مشکلات و توسعه کشور بسیج کند با عقلانیت انتخاب کنند.

سپس نوبت به دکتر علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه رسید. وی با اشاره به ماه پرحادثه و پر حماسه خرداد که آبستن اتفاقات مهم تاریخی مانند ۱۵ خرداد ۴۲، سوم خرداد ۶۱ و ۱۴ خرداد ۶۸ بوده اذعان داشت: شهدای خدمت با شهادتشان اخلاص خودشان را رقم زدند و این بهترین پاداش برای اخلاص و خلوص نیت این عزیزان بود.

باقری کنی در ادامه ویژگی های شهید رئیسی را برشمرد و افزود: شخصیت مردمی این رئیس جمهور و دغدغه مردم داشتن ایشان قابل توجه و قابل ذکر بود که باید الگویی برای همه مدیران و رئیس جمهور آینده باشد.

وی شهید رئیسی را فردی پایبند به اصول دانست و تاکید کرد: شخصیت ملی فراگیر او و هویت انقلابی و اسلامی ایشان جالب توجه بود و عجیب اینکه این شهید بزرگوار از حملات به شخص خودشان عصبانی نمی شد. 

سرپرست وزارت امور خارجه شهید رئیسی را مطیع رهبری خواند و افزود: او برای اجرای فرامین رهبری بستر سازی می کرد و رویکرد رهبری برای او حجت بود.

وی افزود: شهید رئیسی اهل تعامل بود اما اهل معامله نبود. اهل زد و بند نبود و در دفاع از ارزش های دینی و انقلابی مسامحه نمی کرد.

دکتر باقری کنی در ادامه به بیان برخی خصوصیات شهید امیر عبداللهیان وزیر پیشین امور خارجی پرداخت و تاکید کرد: صبر، دوراندیشی، اخلاق مداری و پیگیری جدی امور از جمله خصوصیات بارز شهید امیر عبداللهیان بود که فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای ملت ایران و برای وزارت خارجه خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه ادامه داد: انقلاب ایران انقلاب ریشه داری است و مردم با شرکت در تشییع پیکر شهدای خدمت نشان دادند که پشتیبان انقلاب هستند. ما به عنوان سربازان و پاسداران انقلاب اسلامی باید مسئولیت های خود را بشناسیم و به آنها توجه کنیم.

این مراسم پس از سخنرانی دکتر باقری کنی ، با مداحی حاج محمود محمدی در وصف شهدای خدمت به پایان رسید.

شایان ذکر است که در این مراسم معاون امور بین الملل شهرداری تهران ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج قدس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی رده های تابعه ، مشاور عالی شهردار منطقه ۵ و مدیران شهری ، بخشدار کن ، مدیر بنیاد شهید انقلاب اسلامی منطقه ، مدیر اداره اوقاف شمال‌غرب ، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شمال‌غرب تهران ، خانواده معظم شهدا و جمعی از شهروندان و بسیجیان حضور داشتند .